Masz pytania? Potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się!
Dział Nauczania
(18) 26-10-702
(18) 26-10-712
(18) 26-10-740
dn@ppuz.edu.pl
HomeStudentKształcenieRodzaje i wysokości opłat
Uczelnia
Rodzaje i wysokości opłat
Studia stacjonarne w Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu są bezpłatne.
Studenci studiów stacjonarnych ponoszą opłaty za powtarzanie zajęć z powodu niezadowalających wyników w nauce. Ponoszą również koszty zakwaterowania, wyżywienia, dojazdów itp. podczas obozów, praktyk i ćwiczeń terenowych.
Studia niestacjonarne są odpłatne. Studenci ponoszą opłaty za kształcenie, w tym za powtarzanie zajęć i korzystanie z zajęć ponadprogramowych.
Opłaty semestralne wnoszą studenci studiów niestacjonarnych oraz cudzoziemcy kształcący się na studiach stacjonarnych w języku polskim. Nieuiszczenie opłat w wyznaczonych terminach powoduje skreślenie z listy studentów.
Regulamin odpłatności związanych z procesem kształcenia, w tym warunki i tryb zwalniania z opłat na studiach wyższych w Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu – obowiązuje dla cyklu kształcenia rozpoczynającego się od roku akademickiego 2022/2023
Zapoznaj się z treścią Regulaminu odpłatności:
Zgodnie z § 3 ww. Regulaminu:
opłaty za świadczone usługi edukacyjne związane z powtarzaniem semestru, kształceniem na studiach niestacjonarnych oraz kształceniem cudzoziemców na studiach stacjonarnych w języku polskim wnosi się semestralnie w czterech równych nieoprocentowanych ratach, płatnych do 15-go dnia każdego miesiąca:
1) za semestr zimowy od października do stycznia,
2) za semestr letni od lutego do maja.
Zgodnie z § 3 ww. Regulaminu:
opłaty za powtarzanie określonych zajęć oraz korzystanie z zajęć nieobjętych programem studiów wnosi się jednorazowo w terminach:
1) do 30 października, jeżeli zajęcia są powtarzane lub realizowane w semestrze zimowym;
2) do 30 marca, jeżeli zajęcia są powtarzane lub realizowane w semestrze letnim.
Opłaty uiszcza się przelewem na indywidualny rachunek bankowy studenta, podany w systemie teleinformatycznym Uczelni, po zalogowaniu się do tego systemu (e-Student).
Zgodnie z § 3 ww. Regulaminu:
Student studiów stacjonarnych ma prawo bez wnoszenia opłat do korzystania z zajęć, za które może uzyskać liczbę punktów ECTS wymaganą do ukończenia studiów, zgodnie z programem studiów na danym kierunku, poziomie i profilu, a także ma prawo bezpłatnie korzystać z zajęć ponadprogramowych nie wynikających z programu studiów, na zasadach określonych w regulaminie studiów, za które może uzyskać dodatkowo nie więcej niż 30 punktów ECTS.
Zgodnie z § 4 ww. Regulaminu:
- w przypadku pisemnej rezygnacji ze studiów po rozpoczęciu kształcenia lub skreślenia z listy studentów lub słuchaczy z innego powodu, student lub słuchacz zobowiązany jest do uiszczenia opłaty za rozpoczęty semestr, w części proporcjonalnej, do odbytych zajęć objętych programem studiów, które zostały przeprowadzone, nawet jeżeli student lub słuchacz w nich nie uczestniczył, licząc do dnia w którym student lub słuchacz złożył rezygnację ze studiów lub został skreślony z listy studentów lub słuchaczy z innego powodu, a także do uiszczenia wszelkich innych opłat należnych Uczelni do momentu rezygnacji lub skreślenia;
- rezygnacja ze studiów musi być złożona w formie pisemnej opatrzonej własnoręcznym podpisem lub w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym. Za datę rezygnacji uważa się datę złożenia pisma w Uczelni, o ile z treści pisma nie wynika data późniejsza. Pismo studenta lub słuchacza dotyczące rezygnacji ze studiów pracownik Uczelni opatruje datą wpływu.
Zgodnie z § 5 ww. Regulaminu:
- fakt uzyskania przedłużenia terminu zaliczania semestru i przedłużenia innych terminów zakończenia sesji bądź uzyskanie wpisu warunkowego na następny semestr, nie zwalnia z obowiązku uiszczenia opłaty za kolejny semestr studiów w określonym terminie;
- w przypadku nieuregulowania opłaty w terminie, za każdy dzień opóźnienia opłaty, w stosunku do wyznaczonego terminu płatności, naliczane są odsetki ustawowe;
- opłata wniesiona w niepełnej wysokości bez uzasadnionej przyczyny, traktowana jest jak nieuiszczenie opłaty w terminie.
- wniesienie wszystkich należnych Uczelni opłat jest warunkiem dopuszczenia studenta lub słuchacza do sesji egzaminacyjnej i zaliczenia semestru;
Zgodnie z § 9 ww. Regulaminu:
- Rektor na pisemny wniosek studenta, który ukończył co najmniej pierwszy rok studiów, zwalnia go z opłaty, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 1 lit. a) i d), za kolejny semestr studiów, w wysokości 50% opłaty ustalonej w trybie § 2 ust. 2, pod warunkiem dotychczasowego terminowego wnoszenia należnych Uczelni opłat oraz uzyskania w semestrze poprzedzającym średniej ocen 4,90 lub wyższej, jak również przejawiania przez studenta aktywności naukowej, artystycznej lub sportowej w Uczelni lub poza Uczelnią, która zostanie odpowiednio udokumentowana przez studenta;
- średnia, o której mowa w ust. 1, obliczana jest na zasadach określonych w regulaminie studiów;
- przepisy niniejszego paragrafu dotyczą także studenta pierwszego roku studiów drugiego stopnia, pod warunkiem ukończenia studiów pierwszego stopnia w Uczelni i rozpoczęcia studiów drugiego stopnia w ciągu 6 miesięcy od daty ukończenia studiów pierwszego stopnia.
Zgodnie z § 10 ww. Regulaminu:
- Rektor, na pisemny wniosek studenta, który został zakwalifikowany do uczestnictwa w programie międzynarodowej mobilności edukacyjnej, potwierdzony przez koordynatora tego programu, może zostać zwolniony z opłaty za dany semestr w którym wyjechał na ten program;
- w przypadku, gdy po przyjeździe studenta z programu, o którym mowa w ust. 1, studentowi zostaną wyznaczone różnice programowe niezbędne do zaliczenia semestru, Rektor ustali wysokość opłaty za uzupełniane zajęcia.
Zgodnie z § 11 ww. Regulaminu:
- W przypadku udokumentowania trudnej sytuacji materialnej studenta lub z innych względów społecznych uzasadniających wsparcie studenta z uwagi na jego trudną sytuację osobistą, Rektor, na pisemny wniosek studenta, zaopiniowany przez organ samorządu studenckiego, może zwolnić go z części lub całości opłaty ustalonej w trybie § 2 ust. 2 za świadczone przez Uczelnię usługi edukacyjne, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 1 lit. a-d), za dany semestr studiów lub określone zajęcia, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3;
- możliwość zwolnienia z opłaty, o której mowa w ust. 1, nie dotyczy studentów pierwszego semestru studiów pierwszego stopnia i jednolitych studiów magisterskich oraz studentów pierwszego semestru studiów drugiego stopnia, z zastrzeżeniem ust. 4;
- wykazanie i udokumentowanie przesłanek, o których mowa w ust. 1, spoczywa na studencie. Wniosek o zwolnienie z opłaty powinien zawierać szczegółowy opis sytuacji studenta potwierdzonej odpowiednimi dokumentami.
- w szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość zwolnienia z opłaty, o której mowa w ust. 1, za pierwszy semestr studiów.
UWAGA!
Wszystkie płatności, w zależności od rodzaju opłaty, należy dokonywać wyłącznie przelewem na nadane przez Uczelnię indywidualne konto lub na rachunek Uczelni.
Indywidualne numery kont bankowych służą do dokonywania następujących rodzajów opłat:
- za kształcenie na studiach niestacjonarnych, w tym powtarzanie określonych zajęć lub semestru,
- za powtarzanie określonych zajęć lub semestru na studiach stacjonarnych z powodu niezadowalających wyników w nauce,
- za zajęcia nieobjęte programem studiów, z zastrzeżeniem, że Student studiów stacjonarnych ma prawo bez wnoszenia opłat do korzystania z zajęć, za które może
uzyskać liczbę punktów ECTS wymaganą do ukończenia studiów, zgodnie z programem studiów na danym kierunku, poziomie i profilu, a także ma prawo bezpłatnie korzystać z zajęć ponadprogramowych nie wynikających z programu studiów, na zasadach określonych w regulaminie studiów, za które może
uzyskać dodatkowo nie więcej niż 30 punktów ECTS, - za kształcenie cudzoziemców na studiach stacjonarnych w języku polskim, w tym powtarzanie określonych zajęć lub semestru.
Wymienione wyżej opłaty należy dokonywać wyłącznie przelewem na nadane przez Uczelnię indywidualne konto studenta.
Opłaty za wydanie:
- elektronicznej legitymacji studenckiej – 22 zł,
- odpisu dyplomu ukończenia studiów w języku obcym innego niż wydany na podstawie art. 77 ust. 2 Ustawy prawo o szkolnictwie wyższym i nauce – 20 zł,
- odpisu suplementu do dyplomu w języku obcym innego niż wydany na postawie art. 77 ust. 2 Ustawy prawo o szkolnictwie wyższym i nauce – 20 zł,
- duplikatu dyplomu ukończenia studiów – 20 zł,
- duplikatu suplementu do dyplomu – 20 zł,
- duplikatu elektronicznej legitymacji studenckiej – 33 zł,
- uwierzytelnienie dokumentów, o których mowa w art. 78 ust. 4 Ustawy, przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą – 26 zł.
wnoszone są na indywidualny numer rachunku bankowego studenta umieszczony w systemie Wirtualna Uczelnia.
Należy pamiętać o dokładnym wypełnieniu druku przelewu, tj. wpisać: imię i nazwisko studenta, adres zamieszkania, kierunek i semestr studiów, nr albumu.
Architektura wnętrz:
Opłata semestralna za kształcenie na studiach dwusemestralnych wynosi: 1 750 zł.
Opłata semestralna za kształcenie na studiach trzysemestralnych wynosi: 1 550 zł.
Opłatę semestralną za kształcenie na studiach dwusemestralnych wnosi się w dwóch równych nieoprocentowanych wpłatach po 875 zł, natomiast opłatę semestralną za kształcenie na studiach podyplomowych trzysemestralnych wnosi się w dwóch równych nieoprocentowanych wpłatach po 775 zł, w terminach:
za semestr zimowy: pierwsza wpłata do 15 października, druga wpłata do 15 grudnia;
za semestr letni: pierwsza wpłata do 15 lutego, druga wpłata do 15 kwietnia.