- kierownik Zakładu Zarządzania i Informatyki
- /profesor uczelni
HomeKandydatKierunki studiówStudia II stopniaRachunkowość i analityka ekono...
Uczelnia
Rachunkowość i analityka ekonomiczna
Kierunek studiów
Rachunkowość i analityka ekonomiczna
Studia drugiego stopnia (magisterskie), dwuletnie (4 semestry), stacjonarne, profil praktyczny
Studia realizowane są w ramach Podhalańskiego Ośrodka Nauk Ekonomicznych (PONE) – jednostki wspólnej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu. Absolwenci otrzymują wyłącznie jeden dyplom wspólny wydawany przez Podhalańską Państwową Uczelnię Zawodową w Nowym Targu.
Utworzenie kierunku jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie rynku pracy na specjalistów z zakresu rachunkowości oraz ekonomii i finansów.
Na kierunku zdobywa się wiedzę przydatną do certyfikowanych egzaminów na:
- biegłego rewidenta (BR),
- doradcę inwestycyjnego (DI),
- maklera papierów wartościowych (MPW),
- certyfikowanego analityka finansowego (CFA),
- certyfikowanego analityka inwestycyjnego (CAI),
- certyfikowanego międzynarodowego analityka inwestycyjnego (CIIA).
Perspektywy zawodowe
Wszystko, co musisz wiedzieć
Po ukończeniu kierunku absolwent może pracować jako: główny księgowy, specjalista ds. rachunkowości i budżetowania, kontroler finansowo-księgowy, skarbnik gminy lub innych jednostek samorządowych i państwowych, analityk finansowy w instytucjach finansowych i przedsiębiorstwach, analityk giełdowy i inwestycyjny, główny ekonomista banków i innych przedsiębiorstw, ekspert ekonomiczny w korporacjach międzynarodowych, doradca ekonomiczny, biznesowy, finansowy i podatkowy, dyrektor finansowy lub ekonomiczny, doradca w instytucjach unijnych oraz jednostkach samorządu terytorialnego, zarządzający funduszami inwestycyjnymi, analityk papierów wartościowych, specjalista ds. ekonomicznych, finansowych i inwestycyjnych.

Kadra dydaktyczna
Nasz zespół
- profesor uczelni
- kierownik Katedry Ekonomii
- /profesor uczelni
- p.o rektora
- /prorektor ds. studenckich i kształcenia
- /adiunkt
- wykładowca
- dyrektor Instytutu Ekonomii, Zarządzania i Informatyki
- /tutor
- zastępca dyrektora Instytutu Finansów
- /dyrektor finansowy
- /kierownik Zakładu Finansów i Rachunkowości
- /koordynator kierunku finanse i rachunkowość
- dyrektor Instytutu Finansów
- dyrektor Podhalańskiego Ośrodka Nauk Ekonomicznych
- /tutor
- wykładowca
- wykładowca
- p.o. dyrektora ds. cyfryzacji
- /tutor
- wykładowca
- wykładowca
- asystent
- wykładowca
Nauczyciele akademiccy
Zajęcia prowadzone są przez wysokiej klasy dydaktyków i specjalistów z zakresu rachunkowości, finansów, zarządzania, ekonomii, a także dyscyplin komplementarnych (np. matematyki, informatyki) z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, a także szeroko pojętego Podhala.

dr hab. Paweł Bielawski, prof. uczelni
kierownik Zakładu Zarządzania i Informatyki, profesor uczelni
- 4.03.2022 - godz. 18.30-20.00 25.03.2022 - godz. 18.30-20.00 1.04.2022 - godz. 18.30-20.00 29.04.2022 - godz. 18.30-20.00 6.05.2022 - godz. 18.30-20.00 27.05.2022 - godz. 18.30-20.00 10.06.2022 - godz. 18.30-20.00 ZDALNE
- pawel.bielawski@ppuz.edu.pl

dr hab. Maria Płonka, prof. uczelni
profesor uczelni
Wykształcenie
- W 2014 r. uzyskała stopień doktora habilitowanego nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
- W 1997 r. uzyskała stopień doktora nauk ekonomicznych w Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
- Ukończyła studia magisterskie na kierunku ekonomia w Akademii Ekonomicznej w Krakowie w 1985 r.
Doświadczenie
- Dziedzina badań: ekonomia i finanse oraz nauki o zarządzaniu i jakości. Główne obszary zainteresowań to: rynek ubezpieczeń gospodarczych, społecznych, zdrowotnych, marketing, w szczególności marketing usług finansowych, ekonomia społeczna, przedsiębiorczość społeczna, spółdzielczość, towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych, dobra publiczne w dobie czwartej rewolucji przemysłowej, ekonomia behawioralna, współczesne koncepcje zarządzania, w szczególności zarządzania ryzykiem.
- Profesor UEK.
- Tutor akademicki.
- Ekspert Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
- Współtwórczyni Podhalańskiego Ośrodka Nauk Ekonomicznych.
- maria.plonka@ppuz.edu.pl

dr hab. Robert Wojciech Włodarczyk, prof. uczelni
kierownik Katedry Ekonomii, profesor uczelni
Robert Wojciech Włodarczyk – doktor habilitowany nauk ekonomicznych w dyscyplinie ekonomia, profesor Uczelni, Rektor Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie w Katedrze Teorii Ekonomii na Wydziale Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych,
profesor Wyższej Szkoły Ubezpieczeń w Krakowie oraz profesor Wyższej Szkoły Biznesu Wydział Zamiejscowy w Krakowie, członek senackich komisji UEK – ds. dydaktyki, ds. rozwoju kadr naukowych, ds. badań naukowych; członek Międzywydziałowego Zespołu ds. Krajowych Ram Kwalifikacji w UEK, członek zarządu ZNP w UEK.
Doświadczenie zawodowe
- Tutor akademicki – certyfikat Collegium Wratislaviense.
- Uczestnik ponad 120 konferencji i sympozjów naukowych.
- Autor ponad 100 publikacji naukowych z zakresu makroekonomii, inwestycji, rynków pracy, unii monetarnych, optymalnych obszarów walutowych oraz rynków finansowych (ponad 500 punktów MNiSW).
- Recenzent projektów doktorskich DOCTUS finansowanych przez Małopolski Urząd Marszałkowski.
- Kierownik lub współautor ponad 30 krajowych i międzynarodowych projektów badawczych.
- Uczestnik kilkudziesięciu konferencji i szkoleń o charakterze dydaktycznym z zakresu Procesu Bolońskiego, KRK, e-learningu i tutoringu.
- Popularyzator łączenia nowoczesnych metod i podejść dydaktycznych takich, jak e-learning oraz tutoring, wraz z ideami zawartymi w Krajowych Ramach Kwalifikacji.
- Autor kursów internetowych z makroekonomii i międzynarodowych rynków finansowych.
- Nagrodę Rektora UEK za osiągnięcia naukowe, organizacyjne i dydaktyczne otrzymał 11 razy.
- 4-krotnie sklasyfikowany na liście wykładowców UEK TOP-10.
- Promotor ponad 500 prac licencjackich i magisterskich.
- Opiekun naukowy 15-stu doktorantów.
- Były sędzia piłki nożnej w MZPN i PZPN.
- Pokój: 213
- (18) 26-10-720
- rektor@ppuz.pl
- robert.wlodarczyk@ppuz.edu.pl
- Dyżury

dr Bianka Godlewska-Dzioboń
p.o rektora, prorektor ds. studenckich i kształcenia, adiunkt
- Pokój: 215
- (18) 26-10-711
- pro.wspolpraca@ppuz.edu.pl
- bianka.godlewska-dziobon@ppuz.edu.pl
- Dyżury

dr Dorota Kuder
dyrektor Instytutu Ekonomii, Zarządzania i Informatyki, tutor
- dorota.kuder@uek.krakow.pl

dr Marcin Surówka
zastępca dyrektora Instytutu Finansów, dyrektor finansowy, kierownik Zakładu Finansów i Rachunkowości, koordynator kierunku finanse i rachunkowość
- marcin.surowka@ppuz.edu.pl
- surowkam@uek.krakow.pl

dr Paweł Zamora
dyrektor Podhalańskiego Ośrodka Nauk Ekonomicznych, tutor
Wykształcenie
- doktor ekonomii
Doświadczenie zawodowe
- starszy wykładowca na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie (Katedra Teorii Ekonomii, Wydział Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych)
- Promotor ponad 550 prac licencjackich i magisterskich.
- Tutor akademicki – z certyfikatem Collegium Wratislaviense.
- Były kierowniki ZOD Radom
- Członek wielu komisji na UEK m.in. Senackiej Komisji ds. Dydaktyki w UEK .
- Członek Rady Wydziału Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych.
- Uczestnik licznych konferencji, szkoleń i kongresów o charakterze dydaktycznym i naukowym.
- Na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie popularyzuje łączenie nowoczesnych metod dydaktycznych, takich jak e-learning oraz tutoring.
- Jest autorem kursów e-learningowych oraz kilkunastu publikacji naukowych z zakresu makroekonomii, integracji gospodarczej oraz roli państwa we współczesnej gospodarce oraz dydaktyki.
- Otrzymał 10 razy Nagrodę Rektora UEK za osiągnięcia organizacyjne i dydaktyczne.
- Jest odznaczony Srebrnym Krzyżem Zasługi przez Prezydenta RP.
- Członek ZNP i PTE.
- Był instruktorem ZHP (Hufiec Kalwaria Zebrzydowska i KCH Bielsko-Biała) w stopniu podharcmistrza.
Obszary zainteresowań
- Polityka makroekonomiczna i rola państwa w gospodarce.
- Międzynarodowe stosunki gospodarcze oraz polityka społeczna i ekonomiczna.
- Integracja europejska oraz fundusze strukturalne.
- Samorząd terytorialny i jego funkcjonowanie.
- Pokój: 323
- (18) 26-10-738
- pawel.zamora@ppuz.edu.pl
- zamorapa@uek.krakow.pl
- Dyżury

mgr Paweł Milka
p.o. dyrektora ds. cyfryzacji, tutor
Wykształcenie
- Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W 2015 r uzyskał tytuł magistra ekonomii, tytuł pracy magisterskiej „Wpływ wahań kursowych i bezrobocia na gospodarkę współczesną”.
Doświadczenie
- Od 2017 roku związany zawodowo z Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie, pracuje jako asystent w Katedrze Teorii Ekonomii UEK oraz wykładowca w Podhalańskim Ośrodku Nauk Ekonomicznych.
- Od 2016 roku członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego.
- Od 2013 roku przedsiębiorca – segment meblarski.
- Były piłkarz i sędzia piłki nożnej.
Obszary zainteresowań: kursy walutowe, bilans handlowy, bezrobocie, inwestycje, giełda, międzynarodowe rynki finansowe i kapitałowe.
- Pokój: 302
- pawel.milka@ppuz.edu.pl
- milkap@uek.krakow.pl
- Dyżury
Sekretariat
Sekretariat Podhalańskiego Ośrodka Nauk Ekonomicznych
- Godziny otwarcia
Poniedziałek | 08:00 | 16:00 |
Wtorek | 08:00 | 16:00 |
Środa | 08:00 | 16:00 |
Czwartek | 08:00 | 16:00 |
Piątek | 08:00 | 16:00 |
Harmonogram Zajęć
Tytuł | Rok | Forma |
---|---|---|
Harmonogram zajęć rachunkowość i analityka ekonomiczna | 2021/2022 | Stacjonarne |
Podział na grupy
Plany studiów
Katalog przedmiotów - Sylabusy
Praktyki zawodowe
Procedura skierowania na praktyki w PONE
Dokumenty związane z realizacją praktyk:
1. Program praktyk dla studentów studiów stacjonarnych II stopnia:
a) Praktyka zawodowa wdrożeniowa I semestr pobierz
b) Praktyka zawodowa kierunkowa II semestr pobierz
c) Praktyka zawodowa specjalistyczna III semestr pobierz
2. Lista miejsc pobierz
3. Karta zgłoszenia na praktyki pobierz
4. Wniosek o przedłużenie terminu zaliczenia praktyki pobierz
5. Ankieta ewaluacyjna pobierz
6. Porozumienie ws. praktyk pobierz
7. Dziennik praktyk pobierz
Egzamin dyplomowy
Informacje dotyczące dyplomowania w roku akademickim 2021/22 znajdą Państwo na platformie Moodle.
e-Dyplomowanie – instrukcja dla studenta pobierz
e-Dyplomowanie – instrukcja dla prowadzącego pobierz
Student po uzyskaniu zaliczenia semestru:
1. Sprawdza schemat układu pracy dyplomowej według wytycznych:
- strona tytułowa pobierz
- podpisane oświadczenie studenta o samodzielności wykonanej pracy (podpisane własnoręcznie, zeskanowane i wpięte do pracy po stronie tytułowej) pobierz
- podpisane oświadczenie studenta na wykorzystanie przez uczelnię pracy dyplomowej (podpisane własnoręcznie, zeskanowane i wpięte do pracy po stronie tytułowej) pobierz
- tekst pracy, w tym spis treści, bibliografia, wykaz tabel i rysunków według wytycznych promotora;
- inne załączniki.
2. Student loguje się na e-Student i w zakładce dyplomowania klika DODAJ TEMAT i uzupełnia wszystkie rubryki:
- tytuł pracy dyplomowej w oryginalnym brzmieniu;
- tytuł pracy dyplomowej w tłumaczeniu na język angielski;
- słowa kluczowe w języku polskim;
- streszczenie pracy w języku polskim;
- język pracy;
- semestr pracy;
- następnie należy zatwierdzić wszystkie oświadczenia i kliknąć WYŚLIJ
3. Student po otrzymaniu przez promotora akceptacji ostatecznej wersji pracy dyplomowej, dodaje ją w wersji elektronicznej przez portal e-Student w zakładce dyplomowania, klikając w rubrykę AKCJE- SZCZEGÓŁY – PLIKI, w rubryce NAZWA wpisuje: Praca dyplomowa. Następnie klika WYBIERZ PLIK i załącza ostateczną wersje pracy (której nie można już modyfikować ani zmieniać), następnie klika WYŚLIJ.
Praca powinna być przesłana w formacie pdf (scalona w jednym pliku), co najmniej dwa tygodnie przed planowanym terminem obrony. Plik z pracą dyplomową powinien być opisany w następujący sposób: NAZWISKO I IMIĘ STUDENTA, NR ALBUMU, TYTUŁ PRACY DYPLOMOWEJ (nazwa tytułu nie może przekraczać 120 znaków). Rozmiar pliku nie może przekroczyć 20 MB. Jeżeli rozmiar pracy dyplomowej przekracza maksymalny dopuszczalny rozmiar, należy podzielić ją na dwa lub trzy mniejsze pliki i przy nazwach plików należy dopisać „cz. 1”, „cz. 2” itp. W jednej próbie suma wszystkich plików nie może być większa niż 60 MB. Plik z pracą nie powinien obejmować skompilowanych programów, plików binarnych lub własnościowych, AutoCad, archiwów plikowych itp.
4. Po dodaniu pliku z pracą oraz wypełnieniu wszystkich informacji dotyczących dyplomowania, student niezwłocznie powiadamia e-maliowo lub telefonicznie pracownika Sali Obsługi Studenta:
- Marta Borowicz – tel. 18 26 107 34, email: marta.borowicz@ppuz.edu.pl
5. Pracownik Sali Obsługi Studenta uzupełnia pozostałe informacje m.in. dotyczące składu komisji egzaminacyjnej oraz weryfikuje poprawność wprowadzonych danych, a następnie powiadamia studenta o możliwości przesłania pracy do promotora. Wówczas student przesyła pracę do promotora przez swoje konto e-Student: zakładka DYPLOMOWANIA – SZCZEGÓŁY – AKCJE-SZCZEGÓŁY – WYŚLIJ DO PROMOTORA
6. Co najmniej 7 dni przed planowanym terminem obrony student zobowiązany jest do złożenia w Sali Obsługi Studenta, pok. 227:
- wniosku o wpisanie do suplementu nagród i osiągnięć (jeżeli student takie posiada) – wniosek może być wysłany elektronicznie pobierz
- katalogu osiągnięć studenta wpisywanych do suplementu
- archiwalnej wersji pracy dyplomowej w wersji papierowej w postaci dwustronnego wydruku, zbindowanego termicznie, niezawierającego metalowych i plastikowych elementów, który odkładany jest do teczki akt osobowych studenta wraz z oryginalnie podpisanymi oświadczeniami (o wykorzystaniu przez uczelnię pracy dyplomowej do celów dydaktycznych, o samodzielności wykonanej pracy)
- oryginałów dokumentów przesłanych drogą elektroniczną
Brak któregokolwiek dokumentu oznacza brak możliwości przystąpienia do obrony.
Informujemy również, że studenci przystępujący do obrony zobowiązani są do uregulowania należności finansowych wobec uczelni oraz zwrotu książek w bibliotece.
Dokumenty do pobrania
Podanie do Działu Nauczania o wydanie dyplomu i suplementu w języku angielskim do dnia obrony (pdf,word)
Podanie do Działu Nauczania o wydanie dyplomu i suplementu w języku angielskim po obronie (pdf,word)