HomeKandydatKierunki studiówStudia II stopniaRachunkowość i analityka ekono...

Uczelnia

Rachunkowość i analityka ekonomiczna

Kierunek studiów

Rachunkowość i analityka ekonomiczna

Studia drugiego stopnia (magisterskie), dwuletnie (4 semestry), stacjonarne, profil praktyczny

Studia realizowane są w ramach Podhalańskiego Ośrodka Nauk Ekonomicznych (PONE) – jednostki wspólnej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu. Absolwenci otrzymują wyłącznie jeden dyplom wspólny wydawany przez Podhalańską Państwową Uczelnię Zawodową w Nowym Targu.

Utworzenie kierunku jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie rynku pracy na specjalistów z zakresu rachunkowości oraz ekonomii i finansów.  

Na kierunku zdobywa się wiedzę przydatną do certyfikowanych egzaminów na:

  • biegłego rewidenta (BR),
  • doradcę inwestycyjnego (DI),
  • maklera papierów wartościowych (MPW),
  • certyfikowanego analityka finansowego (CFA),
  • certyfikowanego analityka inwestycyjnego (CAI),
  • certyfikowanego międzynarodowego analityka inwestycyjnego (CIIA).

Dlaczego warto?

Wszystko, co musisz wiedzieć

Perspektywy zawodowe

Wszystko, co musisz wiedzieć

Po ukończeniu kierunku absolwent może pracować jako: główny księgowy, specjalista ds. rachunkowości i budżetowania, kontroler finansowo-księgowy, skarbnik gminy lub innych jednostek samorządowych i państwowych, analityk finansowy w instytucjach finansowych i przedsiębiorstwach, analityk giełdowy i inwestycyjny, główny ekonomista banków i innych przedsiębiorstw, ekspert ekonomiczny w korporacjach międzynarodowych, doradca ekonomiczny, biznesowy, finansowy i podatkowy, dyrektor finansowy lub ekonomiczny, doradca w instytucjach unijnych oraz jednostkach samorządu terytorialnego, zarządzający funduszami inwestycyjnymi, analityk papierów wartościowych, specjalista ds. ekonomicznych, finansowych i inwestycyjnych.

casual-young-smiling-smart-woman-student-headphones-satisfied-with-learning-foreign-language-female-making-notes-notebook-during-watching-webinar-video-courses-online-eduation_compressed

Kadra dydaktyczna

Nasz zespół

Nauczyciele akademiccy

Zajęcia prowadzone są przez wysokiej klasy dydaktyków i specjalistów z zakresu rachunkowości, finansów, zarządzania, ekonomii, a także dyscyplin komplementarnych (np. matematyki, informatyki) z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, a także szeroko pojętego Podhala.

mężczyzna

dr hab. Paweł Bielawski, prof. uczelni

kierownik Zakładu Zarządzania i Informatyki

Wykształcenie

  • Doktor habilitowany nauk ekonomicznych w dyscyplinie ekonomia.
  • Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie – kierunek cybernetyka ekonomiczna i informatyka. specjalność: przetwarzanie danych i rachunkowość.

Doświadczenie zawodowe

  • Prowadzenie rachunkowości jednostek gospodarczych, wycena przedsiębiorstw i instrumentów finansowych, ekspertyzy z zakresu rachunkowości finansowej.
  • Świadectwo do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych Ministra Finansów nr 8176/98.
  • Świadectwo do zasiadania w Radach Nadzorczych Spółek Skarbu Państwa, po zdaniu egzaminu państwowego.

Zainteresowania naukowe: rachunkowość finansowa. rachunkowość podatkowa, uproszczone formy ewidencji działalności gospodarczej, rachunek kosztów, rachunkowość zarządcza, controlling, rachunkowość międzynarodowa, sprawozdawczość według standardów międzynarodowych MSR/MSSF, analiza sprawozdań finansowych, rachunkowość budżetowa, teoria rachunkowości, problematyka rachunkowości instytucji finansowych, rachunkowość a inflacja, rachunkowość a efektywność rynków, metody wyceny przedsiębiorstw, rachunkowość instrumentów finansowych, rachunkowość bankowa.

Wykształcenie

  • W 2014 r. uzyskała stopień doktora habilitowanego nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
  • W 1997 r. uzyskała stopień doktora nauk ekonomicznych w Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
  • Ukończyła studia magisterskie na kierunku ekonomia w Akademii Ekonomicznej w Krakowie w 1985 r.

Doświadczenie

  • Ekspert Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
  • Współtwórczyni Podhalańskiego Ośrodka Nauk Ekonomicznych.

Obszary badawcze: ubezpieczenia społeczne i gospodarcze, ubezpieczenia zdrowotne, marketing i badania marketingowe, analiza konkurencyjności, ekonomia społeczna.

Poniedziałek
13:00
14:00

Wykształcenie

  • doktor habilitowany nauk ekonomicznych w dyscyplinie ekonomia.

Doświadczenie zawodowe

  • Profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie w Katedrze Teorii Ekonomii na Wydziale Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych, profesor Wyższej Szkoły Ubezpieczeń w Krakowie oraz profesor Wyższej Szkoły Biznesu Wydział Zamiejscowy w Krakowie.
  • Tutor akademicki – certyfikat Collegium Wratislaviense.
  • Uczestnik ponad 120 konferencji i sympozjów naukowych.
  • Autor ponad 100 publikacji naukowych z zakresu makroekonomii, inwestycji, rynków pracy, unii monetarnych, optymalnych obszarów walutowych oraz rynków finansowych (ponad 500 punktów MNiSW).
  • Recenzent projektów doktorskich DOCTUS finansowanych przez Małopolski Urząd Marszałkowski.
  • Kierownik lub współautor ponad 30 krajowych i międzynarodowych projektów badawczych.
  • Uczestnik kilkudziesięciu konferencji i szkoleń o charakterze dydaktycznym z zakresu Procesu Bolońskiego, KRK, e-learningu i tutoringu.
  • Popularyzator łączenia nowoczesnych metod i podejść dydaktycznych takich, jak e-learning oraz tutoring, wraz z ideami zawartymi w Krajowych Ramach Kwalifikacji.
  • Autor kursów internetowych z makroekonomii i międzynarodowych rynków finansowych.
  • Nagrodę Rektora UEK za osiągnięcia naukowe, organizacyjne i dydaktyczne otrzymał 11 razy.
  • 4-krotnie sklasyfikowany na liście wykładowców UEK TOP-10.
  • Promotor ponad 500 prac licencjackich i magisterskich.
  • Opiekun naukowy 15-stu doktorantów.
  • Były sędzia piłki nożnej w MZPN i PZPN.

Wykształcenie

  • Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie oraz Akademii Pedagogicznej w Krakowie – z wykształcenia ekonomista, specjalista z zakresu rachunkowości, pedagog, surdopedagog, oligofrenopedagog.
  • Obroniła z wyróżnieniem dysertację doktorską pt. Wykonywanie władztwa podatkowego a kondycja finansowa gminy na Wydziale Finansów i Prawa w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, uzyskując stopień doktora nauk ekonomicznych.

Doświadczenie zawodowe 

  • Laureatka nagród Rektora UEK oraz Małopolskiego Kuratora Oświaty za indywidualne osiągnięcia naukowe i dydaktyczno-wychowawcze.
  • Ukończyła studia podyplomowe na Wydziale Finansów i Ubezpieczeń w zakresie: audyt wewnętrzny i kontrola zarządcza w jednostkach sektora finansów publicznych w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach;
  • Ukończyła studia podyplomowe na Wydziale Pedagogicznym w zakresie surdopedagogiki w Akademii Pedagogicznej w Krakowie;
  • Uzyskała kwalifikacje pedagogiczne w Studium Psychologii i Pedagogiki przy Akademii Ekonomicznej w Krakowie;
  • Uzyskała certyfikat głównego księgowego –  kurs „Rachunkowość na Głównego Księgowego z elementami MSR” – w Centrum Edukacji Ekspert w Warszawie;
  • Jest certyfikowanym tutorem akademickim –  Instytut Finansów (Collegium Wratislaviense we Wrocławiu);
  • Ukończyła kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki w Galicyjskim Centrum Edukacji w Krakowie;
  • Członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce;
  • Egzaminator Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie;
  • Autor zadań egzaminacyjnych – współpraca z Centralną Komisją Egzaminacyjną w Warszawie;
  • Rzeczoznawca MEN ds. opiniowania programów nauczania i podręczników przeznaczonych do kształcenia zawodowego;
  • Opiekun Studenckiego Koła Naukowego Ekonomii i Rachunkowości;
  • Posiada doświadczenie w nauczaniu osób z dysfunkcją słuchu, współpracuje z Biurem ds. Osób Niepełnosprawnych w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie;
  • Autorka i współautorka licznych publikacji z zakresu rachunkowości i finansów.
  • Zawodowo związana z Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie.
  • Nauczyciel dyplomowany w szkole policealnej.
  • Posiada wieloletnie doświadczenie dydaktyczno–naukowe i zawodowe w dziedzinie rachunkowości.

Obszary zainteresowań naukowo-badawczych

  • rachunkowość finansowa
  • sprawozdawczość i analiza finansowa
  • rachunkowość jednostek sektora finansów publicznych
  • rachunkowość i sprawozdawczość budżetowa
  • finanse publiczne,
  • finanse samorządu terytorialnego, system podatków i opłat samorządowych
  • audyt wewnętrzny i kontrola zarządcza w jednostkach sektora finansów publicznych
  • rachunkowość bankowa

 

 

Piątek
18:15
19:15
Sobota
13:00
14:00
Borowski Dominik

dr Dominik Borowski

koordynator kierunku informatyka ekonomiczna

Wykształcenie

  • W 2020 r. uzyskał stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim.
  • W 2022 r. ukończył psychologię zachowań społecznych i organizacyjnych na SWPS w Katowicach
  • Jest absolwentem studiów z zakresu polityki społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, a także zarządzania (Uniwersytet Jagielloński), informatyki (Akademia Górniczo-Hutnicza) oraz biblioterapii (Uniwersytet Wrocławski).

Doświadczenie

  • Obecnie naukowo zajmuje się wybranymi aspektami zarządzania i technologii informatycznych.
  • Pełni funkcję koordynatora kierunku informatyka ekonomiczna w PPUZ w Nowym Targu.
  • Jest członkiem Uczelnianej Komisji ds. Jakości Kształcenia i Komisji ds. oceny nauczycieli akademickich.
  • Współpracuje z Katedrą Informatyki na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego – prowadzi zajęcia z zakresu technologii przetwarzania informacji, platform e-learningowych, języka programowania R i wizualizacji danych.
  • Współpracuje z uniwersytetami trzeciego wieku – prowadzi warsztaty z komunikacji społecznej dla seniorów.
  • Pełni funkcję rzeczoznawcy podręczników szkolnych w Departamencie Programów Nauczania i Podręczników w Ministerstwie Edukacji i Nauki.
Środa
15:30

Wykształcenie

  • Stopień doktora nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse uzyskała na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie
  • Absolwentka studiów magisterskich i podyplomowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Obecnie wykłada analizę konkurencyjności gospodarek, analizę sytuacji gospodarczej, finanse międzynarodowe i przedsiębiorczość społeczną.

Zainteresowania naukowo-badawcze: bankowość hipoteczna, krajowy i zagraniczny rynek listów zastawnych, sytuacja mieszkaniowa i rynek finansowania nieruchomości mieszkaniowych w Polsce, innowacje hipoteczne.

 

Wtorek
11:00
12:30
kobieta

dr Dorota Kuder

dyrektor Instytutu Ekonomii, Zarządzania i Informatyki

Wykształcenie

  • Absolwentka Rachunkowości oraz Ekonomiki Przedsiębiorstw na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
  • W 2012 r. obroniła dysertację doktorską pt. Instytucjonalne uwarunkowania wzrostu gospodarczego w Stanach Zjednoczonych w latach 1979–2007 uzyskując stopień doktora nauk ekonomicznych.

Doświadczenie zawodowe

  • Od 2003 r. zawodowo związana z Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie, aktualnie starszy wykładowca w Katedrze Teorii Ekonomii UEK oraz adiunkt w Katedrze Ekonomii Instytutu Ekonomii, Zarządzania i Informatyki w Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu.
  • Autorka ponad 40 publikacji krajowych i zagranicznych.
  • Realizowała staż badawczy w Grand Valley State University w Grand Rapids, Stany Zjednoczone.
  • Uzyskała grant promotorski nr NN112 201537 w konkursie nr 37 Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Zainteresowania naukowe koncentrują się na zagadnieniach makroekonomii i polityki gospodarczej, instytucjonalizmu i nowej ekonomii instytucjonalnej, nierówności ekonomicznych i ich wpływu na wzrost gospodarczy oraz na ekonomii rozwoju. Prowadzi zajęcia z przedmiotów makroekonomicznych i finansowych.

 

 

Poniedziałek
13:00
14:30

Wykształcenie

  • W 2021 r. uzyskał stopień doktora w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie. W swojej pracy doktorskiej realizował badania naukowe z zakresu ekonomiczno-społecznych uwarunkowań rozwoju środkowoeuropejskich regionów peryferyjnych Unii Europejskiej.

Głównym zainteresowaniem w aspekcie analitycznym jest badanie struktur ekonomiczno-społecznych regionów peryferyjnych. Pasjonuje się również pozostałymi dziedzinami nauk ekonomicznych oraz programowaniem komputerowym i tworzeniem aplikacji internetowych.

Wtorek
11:00
13:00

Wykształcenie

  • doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki;
  • magister pedagogiki w specjalnościach: pedagogika resocjalizacyjna i sądownicza oraz resocjalizacja i profilaktyka społeczna;
  • magister socjologii w specjalności psychosocjologia rozwoju osobowego.

Doświadczenie

  • Pełnomocnik Rektora PPUZ w Nowym Targu ds. Równego traktowania i przeciwdziałania molestowaniu.
  • Nauczyciel akademicki posiadający dorobek naukowy oraz doświadczenie w zakresie przeciwdziałania dyskryminacji i molestowaniu, pedagogiki społeczeństw wielokulturowych oraz edukacji międzykulturowej.
  • Członek Zespołu Pedagogiki Kultury i Edukacji Międzykulturowej Państwowej Akademii Nauk, Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, Global Association for Humanities and Social Science Research (GAHSSR). Sekretarz Stowarzyszenia Wspierania Edukacji Międzykulturowej.
  • Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu działań z zakresu profilaktyki społecznej w ramach współpracy z Towarzystwem Rodzin i Przyjaciół Dzieci Uzależnionych „Powrót z U”,  Fundacją „Drużyna Mistrzów”, Fundacją im. Mikołaja Reja oraz Fundacją Współpracy Polsko-Ukraińskiej U-Work.
  • Koordynatorka wielu projektów badawczych, uczestniczka ponad 70. konferencji naukowych.
  • Obszary tematyczne działalności naukowej: funkcjonowanie społeczeństw wielokulturowych, funkcjonowanie małżeństw/rodzin wielokulturowych, integracja cudzoziemców w Polsce, edukacja międzykulturowa, specjalne potrzeby dzieci cudzoziemskich i dzieci z rodzin wielokulturowych, relacje międzykulturowe, wartości członków współczesnych grup subkulturowych, młodzież współczesna/transkulturowa, profilaktyka społeczna zagrożeń współczesnej młodzieży.
Środa
11:45
12:45
kobieta

dr Agnieszka Witoń

dyrektor Instytutu Finansów

Wykształcenie

  • absolwentka Ekonomii oraz Zarządzania na Uniwersytecie Jagiellońskim;
  • w 2018 r. obroniła dysertację doktorską pt. Poziom życia a wzrost gospodarczy w Afryce Subsaharyjskiej w dobie globalizacji, uzyskując stopień doktora nauk ekonomicznych.

Doświadczenie zawodowe

  • Od 2015 r. jest związana zawodowo z Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie, aktualnie adiunkt w Katedrze Teorii Ekonomii UEK.
  • Starszy wykładowca w Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu.
  • Koordynatorka projektu NCBR pt. „Młodzieżowy Uniwersytet Ekonomiczny” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, którego celem jest podniesienie wiedzy, umiejętności i postaw młodzieży szkół podstawowych i średnich w wybranych powiatach Małopolski, związanych z aktualnymi wyzwaniami rynku pracy, gospodarki i społeczeństwa.
  • Realizatorka kilku projektów finansowanych przez NCBiR i NBP.
  • Członek Towarzystwa Ekonomistów Polskich.

Zainteresowania naukowe koncentruje na zagadnieniach międzynarodowych rynków finansowych, instrumentów finansowych, wzrostu gospodarczego, rozwoju społeczno-gospodarczego, poziomu życia, krajów rozwijających się oraz gospodarki opartej na wiedzy. Prowadzi zajęcia z przedmiotów makroekonomicznych i finansowych.

Poniedziałek
15:00
16:30
dr Zamora

dr Paweł Zamora

dyrektor Podhalańskiego Ośrodka Nauk Ekonomicznych

Wykształcenie

  • absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie;
  • w 2007 r.  obronił dysertację doktorską pt. Procesy adaptacyjne krajów CEFTA do Nowego Ładu Ekonomicznego w Europie, uzyskując stopień doktora nauk ekonomicznych.

Doświadczenie zawodowe

  • Twórca Podhalańskiego Ośrodka Nauk Ekonomicznych (PONE) jednostki wspólnej UEK i PPUZ w Nowym Targu.
  • Prowadzi zajęcia dydaktyczne z przedmiotów makroekonomicznych i międzynarodowych stosunków gospodarczych oraz seminaria licencjackie i magisterskie.
  • Realizator kilku projektów finansowanych przez NCBiR.
  • Członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego.
  • Koordynator projektów finansowanych przez NBP pt. „Uczelnie szkołom o finansach z NBP”.

Zainteresowania naukowe koncentruje na zagadnieniach makroekonomicznych, problematyki kryzysów gospodarczych i  rozwoju społeczno-gospodarczego.

Wykształcenie

  • Ukończył dwa kierunki studiów – Budownictwo na Wydziale Inżynierii Lądowej Politechniki Krakowskiej oraz Ekonomię na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
  • Absolwent studiów podyplomowych z zakresu szacowania nieruchomości.

Zawodowo od wielu lat związany z rynkiem nieruchomości, prowadzi biuro nieruchomości działające na terenie małopolski, w tym na Podhalu.

Naukowo zajmuje się badaniami z obszaru zmienności cen nieruchomości oraz polityki mieszkaniowej państwa.

Wykształcenie

  • Magister socjologii (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie, 2018).

Główne zainteresowania naukowe:

– wpływ koncepcji zrównoważonego rozwoju na polską i światową gospodarkę oraz tzw. „zielony” CSR,

– „przemysły kultury” i ich wpływ na konsumentów,

– funkcjonowanie stereotypów, w tym narodowościowych, na europejskich rynkach pracy.

Wykształcenie

  • Doktorantka w Kolegium Ekonomii, Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
  • W 2018 r. uzyskała tytuł magistra na kierunku ekonomia na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie (dyplom z wyróżnieniem) oraz tytuł inżyniera na kierunku inżynieria produkcji na Politechnice Śląskiej.

Doświadczenie zawodowe

  • Od początku pracy zawodowej związana z wielką czwórką branży energetycznej.
  • W 2019 r. otrzymała tytuł Maklera Giełdowego na Rynku Towarów Giełdowych TGE. Głównymi obszarami jej działalności naukowo-badawczej są: gospodarka energetyczna, polityka energetyczna, odnawialne źródła energii oraz rynki towarowe.
mężczyzna

mgr Dominik Wieczorek

koordynator kierunku rachunkowość i analityka ekonomiczna

Wykształcenie

  • Doktorant w Kolegium Ekonomii, Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
  • Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Wydział: Zarządzanie i Marketing, specjalność: Rachunkowość.
  • Ukończył studia podyplomowe na kierunku Doradztwo podatkowe.
  • Posiada uprawnienia pedagogiczne.

Doświadczenie zawodowe

  • Pracownik Instytutu Ekonomii, Zarządzania i Informatyki w Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej  w Nowym Targu, gdzie wykłada następujące przedmioty: rachunkowość, rachunkowość zaawansowaną, podatek dochodowy od osób fizycznych.
  • Członek zespołu projektu NCBiR pt. „Młodzieżowy Uniwersytet Ekonomiczny”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, którego celem jest podniesienie wiedzy, umiejętności i postaw młodzieży szkół podstawowych i średnich w wybranych powiatach Małopolski, związanych z aktualnymi wyzwaniami rynku pracy, gospodarki i społeczeństwa.

Zainteresowania naukowo-badawcze: rynek surowców energetycznych, wzrost gospodarczy, rachunkowość finansowa, rachunkowość podatkowa, rachunkowość budżetowa.

Poniedziałek
14:00
15:00
Sekretariat
Poniedziałek
08:00
16:00
Wtorek
08:00
16:00
Środa
08:00
16:00
Czwartek
08:00
16:00
Piątek
08:00
16:00
kobieta

mgr Marta Borowicz

samodzielny referent ds. administracyjnych
Poniedziałek
08:00
16:00
Wtorek
08:00
16:00
Środa
08:00
16:00
Czwartek
08:00
16:00
Piątek
08:00
16:00
Katalog przedmiotów - Sylabusy
Praktyki zawodowe

Procedura skierowania na praktyki w PONE

Dokumenty związane z realizacją praktyk:

1. Program praktyk pobierz

2. Lista miejsc pobierz

3. Karta zgłoszenia na praktyki pobierz

4. Wniosek o przedłużenie terminu zaliczenia praktyki pobierz

5. Ankieta ewaluacyjna

a) dla studenta pobierz

b) dla opiekuna pobierz

6. Porozumienie ws. praktyk pobierz

7. Dziennik praktyk pobierz

8. Kryteria doboru interesariuszy pobierz

Egzamin dyplomowy

Student po uzyskaniu zaliczenia semestru:

Najpóźniej w dniu egzaminu dyplomowego złóż w Dziale Nauczania (pok. 227):

  • dziennik praktyk zawodowych – w przypadku, jeżeli nie został wcześniej złożony, (dziennik może zostać dostarczony przed egzaminem również pocztą tradycyjną na adres: PPUZ w Nowym Targu, Dział Nauczania pok. 227, ul. Kokoszków 71, 34-400 Nowy Targ)
  • wniosek o wpisanie do suplementu nagród i osiągnięć (jeżeli takie posiadasz). Wniosek  może być przesłany w wersji elektronicznej na adres: marta.borowicz@ppuz.edu.pl
  • pracę dyplomową w wersji papierowej w postaci dwustronnego wydruku, zbindowanego termicznie, niezawierającego metalowych elementów (nie później niż w dniu obrony);
  • oryginałów dokumentów przesłanych drogą elektroniczną.

Brak któregoś z wymaganych dokumentów oznacza brak możliwości przystąpienia do egzaminu dyplomowego.

Studenci przystępujący do obrony zobowiązani są do uregulowania należności finansowych wobec Uczelni oraz zwrotu książek w Bibliotece Akademickiej.

Instrukcja dla studenta

Student ostatniego semestru studiów po akceptacji tematu pracy dyplomowej przez promotora zobowiązany jest dostarczyć do Działu Nauczania w terminie:

do 31 maja w przypadku studiów kończących się w semestrze letnim;

do 31 grudnia w przypadku studiów kończących się w semestrze zimowym

kartę pracy dyplomowej, w której zamieszcza tytuł pracy dyplomowej w języku polskim oraz w języku angielskim, według załącznika nr 1.

Studenci, których dane zostały przygotowane zgodnie z § 3 ust. 2, zobowiązani są do zatwierdzenia kodem SMS oświadczeń i zgody dotyczących: (Postępy – Dyplom – Mój dyplom):

  • oświadczenia o samodzielności wykonanej pracy, stanowiącego załącznik nr 3;
  • oświadczenia na wykorzystanie przez Uczelnię pracy dyplomowej, stanowiącego załącznik nr 4
  • zgody lub jej braku na wykorzystanie wizerunku absolwenta, stanowiącego załącznik nr 5;
  • wypełnienia w Wirtualnej Uczelni formularza zawierającego szczegółowe dane dotyczące pracy: język pracy, streszczenie w języku polskim, słowa kluczowe w języku polskim.

UWAGA! Studenci przystępujący do egzaminu dyplomowego zobowiązani są do odznaczenia wszystkich wymaganych oświadczeń w Wirtualnej Uczelni.

WAŻNE! Zweryfikuj numer telefonu kontaktowego, na ten numer będą przychodziły kody potwierdzające oświadczenia! Jeśli jakiekolwiek dane w WU się nie zgadzają, zgłoś to od razu do Działu Nauczania.

Schemat pracy dyplomowej powinien być przygotowany według następującej kolejności:

1) strona tytułowa

2) podpisane oświadczenie studenta o samodzielności wykonanej pracy

3) podpisane oświadczenie studenta na wykorzystanie przez Uczelnię pracy dyplomowej

4) tekst pracy, w tym spis treści, bibliografia, wykaz tabel i rysunków;

5) szczegóły i wymogi dotyczące pracy dyplomowej regulowane są w odrębnym regulaminie dyplomowania dla każdego kierunku studiów.

Po wprowadzeniu wyżej wymienionych danych, student co najmniej na dwa tygodnie przed planowanym terminem obrony, wgrywa zatwierdzoną przez promotora pracę dyplomową w postaci pliku pdf (opisany w następujący sposób: nazwisko i imię studenta, nr albumu, tytuł pracy dyplomowej).

Praca dyplomowa powinna być zapisana w formacie pdf i scalona w jednym pliku. Rozmiar pliku nie może przekroczyć 20 MB. Jeżeli rozmiar pracy dyplomowej przekracza maksymalny dopuszczalny rozmiar, należy podzielić ją na dwa lub trzy mniejsze pliki i przy nazwach plików należy dopisać „cz. 1”, „cz. 2” itp. W jednej próbie suma wszystkich plików nie może być większa niż 60 MB.

Po dodaniu pliku z pracą oraz wypełnieniu wszystkich informacji dotyczących dyplomowania, a także odznaczeniu wszystkich wymaganych oświadczeń zarówno w Wirtualnej Uczelni jak i w pracy dyplomowej student niezwłocznie powiadamia e-maliowo lub telefonicznie  pracownika Sali Obsługi Studenta: 18-26-107-34 marta.borowicz@ppuz.edu.pl (forma stacjonarna).

Po egzaminie dyplomowym

Po egzaminie dyplomowym otrzymasz zaświadczenie o złożeniu egzaminu dyplomowego, które będzie zawierać ocenę oraz informację o uzyskanym tytule. Zaświadczenie to ma charakter tymczasowy i jest ważne do chwili wystawienia przez Uczelnię oryginału dyplomu ukończenia studiów wyższych.

Jeżeli będziesz potrzebować zaświadczenia o średniej z całości studiów lub średniej za ostatni rok studiów, potrzebnych do rekrutacji na innej uczelni, zwróć się do Działu Nauczania (pok. 227) z drukiem obowiązującym na tej uczelni. Nie odkładaj tego na ostatnią chwilę, ponieważ druk podpisuje Dyrektor Instytutu, który ma mnóstwo obowiązków.

Dokumentem potwierdzającym ukończenie studiów jest dyplom wraz z suplementem. Suplement do dyplomu odbierzesz w pok. 227, a dyplom w pok. 223A.

Jeżeli będziesz potrzebować wystawienia dodatkowego dyplomu w języku angielskim, złóż w Dziale Nauczania przed dniem obrony podanie z prośbą o wydanie takiego dyplomu. Szczegółowe informacje uzyskasz pod nr tel. 18-26-107-34.

Instrukcja dla Studenta pobierz

Instrukcja dla Promotora, Recenzenta pobierz

Instrukcja dla Sekretarza pobierz

Zarządzenie 164-2022.BGD (ws. składania prac dyplomowych oraz kontrola antyplagiatowa) (pobierz)

Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 164-2022.BGD

Załącznik nr 2 do Zarządzenia nr 164-2022.BGD

Załącznik nr 3 do Zarządzenia nr 164-2022.BGD

Załącznik nr 4 do Zarządzenia nr 164-2022.BGD

Załącznik nr 5 do Zarządzenia nr 164-2022.BGD

Załącznik nr 9 do Zarządzenia nr 164-2022.BGD

Regulamin dyplomowania (pobierz)

Podanie do Działu Nauczania o wydanie dyplomu i suplementu w języku angielskim do dnia obrony (pdf,word)

Podanie do Działu Nauczania o wydanie dyplomu i suplementu w języku angielskim po obronie (pdf,word)

Katalog osiągnięć studenta wpisywanych do suplementu (pobierz)

Wzory podań
Podania
    Materiały dydaktyczne
    Elementy
      Raport samooceny
      Studenckie koła naukowe
      Galeria
      Pozostałe galerie