- kierownik Zakładu Zarządzania i Informatyki
HomeKandydatKierunki studiówStudia II stopniaRachunkowość i analityka ekono...
Uczelnia
Rachunkowość i analityka ekonomiczna
Kierunek studiów
Rachunkowość i analityka ekonomiczna
Studia drugiego stopnia (magisterskie), dwuletnie (4 semestry), stacjonarne, profil praktyczny
Studia realizowane są w ramach Podhalańskiego Ośrodka Nauk Ekonomicznych (PONE) – jednostki wspólnej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu. Absolwenci otrzymują wyłącznie jeden dyplom wspólny wydawany przez Podhalańską Państwową Uczelnię Zawodową w Nowym Targu.
Utworzenie kierunku jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie rynku pracy na specjalistów z zakresu rachunkowości oraz ekonomii i finansów.
Na kierunku zdobywa się wiedzę przydatną do certyfikowanych egzaminów na:
- biegłego rewidenta (BR),
- doradcę inwestycyjnego (DI),
- maklera papierów wartościowych (MPW),
- certyfikowanego analityka finansowego (CFA),
- certyfikowanego analityka inwestycyjnego (CAI),
- certyfikowanego międzynarodowego analityka inwestycyjnego (CIIA).
Perspektywy zawodowe
Wszystko, co musisz wiedzieć
Po ukończeniu kierunku absolwent może pracować jako: główny księgowy, specjalista ds. rachunkowości i budżetowania, kontroler finansowo-księgowy, skarbnik gminy lub innych jednostek samorządowych i państwowych, analityk finansowy w instytucjach finansowych i przedsiębiorstwach, analityk giełdowy i inwestycyjny, główny ekonomista banków i innych przedsiębiorstw, ekspert ekonomiczny w korporacjach międzynarodowych, doradca ekonomiczny, biznesowy, finansowy i podatkowy, dyrektor finansowy lub ekonomiczny, doradca w instytucjach unijnych oraz jednostkach samorządu terytorialnego, zarządzający funduszami inwestycyjnymi, analityk papierów wartościowych, specjalista ds. ekonomicznych, finansowych i inwestycyjnych.

Kadra dydaktyczna
Nasz zespół
- profesor uczelni
- profesor uczelni
- kierownik Katedry Ekonomii
- adiunkt
- koordynator kierunku informatyka ekonomiczna
- p.o rektora
- adiunkt
- dyrektor Instytutu Ekonomii, Zarządzania i Informatyki
- wykładowca
- wykładowca
- dyrektor finansowy
- dyrektor Instytutu Finansów
- dyrektor Podhalańskiego Ośrodka Nauk Ekonomicznych
- asystent
- asystent
- asystent
- koordynator kierunku rachunkowość i analityka ekonomiczna
Nauczyciele akademiccy
Zajęcia prowadzone są przez wysokiej klasy dydaktyków i specjalistów z zakresu rachunkowości, finansów, zarządzania, ekonomii, a także dyscyplin komplementarnych (np. matematyki, informatyki) z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, a także szeroko pojętego Podhala.

dr hab. Paweł Bielawski, prof. uczelni
kierownik Zakładu Zarządzania i Informatyki
Wykształcenie
- Doktor habilitowany nauk ekonomicznych w dyscyplinie ekonomia.
- Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie – kierunek cybernetyka ekonomiczna i informatyka. specjalność: przetwarzanie danych i rachunkowość.
Doświadczenie zawodowe
- Prowadzenie rachunkowości jednostek gospodarczych, wycena przedsiębiorstw i instrumentów finansowych, ekspertyzy z zakresu rachunkowości finansowej.
- Świadectwo do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych Ministra Finansów nr 8176/98.
- Świadectwo do zasiadania w Radach Nadzorczych Spółek Skarbu Państwa, po zdaniu egzaminu państwowego.
Zainteresowania naukowe: rachunkowość finansowa. rachunkowość podatkowa, uproszczone formy ewidencji działalności gospodarczej, rachunek kosztów, rachunkowość zarządcza, controlling, rachunkowość międzynarodowa, sprawozdawczość według standardów międzynarodowych MSR/MSSF, analiza sprawozdań finansowych, rachunkowość budżetowa, teoria rachunkowości, problematyka rachunkowości instytucji finansowych, rachunkowość a inflacja, rachunkowość a efektywność rynków, metody wyceny przedsiębiorstw, rachunkowość instrumentów finansowych, rachunkowość bankowa.
- pawel.bielawski@ppuz.edu.pl

dr hab. Maria Płonka, prof. uczelni
profesor uczelni
Wykształcenie
- W 2014 r. uzyskała stopień doktora habilitowanego nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
- W 1997 r. uzyskała stopień doktora nauk ekonomicznych w Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
- Ukończyła studia magisterskie na kierunku ekonomia w Akademii Ekonomicznej w Krakowie w 1985 r.
Doświadczenie
- Ekspert Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
- Współtwórczyni Podhalańskiego Ośrodka Nauk Ekonomicznych.
Obszary badawcze: ubezpieczenia społeczne i gospodarcze, ubezpieczenia zdrowotne, marketing i badania marketingowe, analiza konkurencyjności, ekonomia społeczna.
- Konsultacje w formie stacjonarnej w PPUZ w Nowym Targu
- maria.plonka@ppuz.edu.pl
Poniedziałek | 13:00 | 14:00 |

dr hab. Robert Wojciech Włodarczyk, prof. uczelni
kierownik Katedry Ekonomii
Wykształcenie
- doktor habilitowany nauk ekonomicznych w dyscyplinie ekonomia.
Doświadczenie zawodowe
- Profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie w Katedrze Teorii Ekonomii na Wydziale Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych, profesor Wyższej Szkoły Ubezpieczeń w Krakowie oraz profesor Wyższej Szkoły Biznesu Wydział Zamiejscowy w Krakowie.
- Tutor akademicki – certyfikat Collegium Wratislaviense.
- Uczestnik ponad 120 konferencji i sympozjów naukowych.
- Autor ponad 100 publikacji naukowych z zakresu makroekonomii, inwestycji, rynków pracy, unii monetarnych, optymalnych obszarów walutowych oraz rynków finansowych (ponad 500 punktów MNiSW).
- Recenzent projektów doktorskich DOCTUS finansowanych przez Małopolski Urząd Marszałkowski.
- Kierownik lub współautor ponad 30 krajowych i międzynarodowych projektów badawczych.
- Uczestnik kilkudziesięciu konferencji i szkoleń o charakterze dydaktycznym z zakresu Procesu Bolońskiego, KRK, e-learningu i tutoringu.
- Popularyzator łączenia nowoczesnych metod i podejść dydaktycznych takich, jak e-learning oraz tutoring, wraz z ideami zawartymi w Krajowych Ramach Kwalifikacji.
- Autor kursów internetowych z makroekonomii i międzynarodowych rynków finansowych.
- Nagrodę Rektora UEK za osiągnięcia naukowe, organizacyjne i dydaktyczne otrzymał 11 razy.
- 4-krotnie sklasyfikowany na liście wykładowców UEK TOP-10.
- Promotor ponad 500 prac licencjackich i magisterskich.
- Opiekun naukowy 15-stu doktorantów.
- Były sędzia piłki nożnej w MZPN i PZPN.
- robert.wlodarczyk@ppuz.edu.pl

dr Wioletta Bień
adiunkt
Wykształcenie
- Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie oraz Akademii Pedagogicznej w Krakowie – z wykształcenia ekonomista, specjalista z zakresu rachunkowości, pedagog, surdopedagog, oligofrenopedagog.
- Obroniła z wyróżnieniem dysertację doktorską pt. Wykonywanie władztwa podatkowego a kondycja finansowa gminy na Wydziale Finansów i Prawa w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, uzyskując stopień doktora nauk ekonomicznych.
Doświadczenie zawodowe
- Laureatka nagród Rektora UEK oraz Małopolskiego Kuratora Oświaty za indywidualne osiągnięcia naukowe i dydaktyczno-wychowawcze.
- Ukończyła studia podyplomowe na Wydziale Finansów i Ubezpieczeń w zakresie: audyt wewnętrzny i kontrola zarządcza w jednostkach sektora finansów publicznych w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach;
- Ukończyła studia podyplomowe na Wydziale Pedagogicznym w zakresie surdopedagogiki w Akademii Pedagogicznej w Krakowie;
- Uzyskała kwalifikacje pedagogiczne w Studium Psychologii i Pedagogiki przy Akademii Ekonomicznej w Krakowie;
- Uzyskała certyfikat głównego księgowego – kurs „Rachunkowość na Głównego Księgowego z elementami MSR” – w Centrum Edukacji Ekspert w Warszawie;
- Jest certyfikowanym tutorem akademickim – Instytut Finansów (Collegium Wratislaviense we Wrocławiu);
- Ukończyła kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki w Galicyjskim Centrum Edukacji w Krakowie;
- Członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce;
- Egzaminator Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie;
- Autor zadań egzaminacyjnych – współpraca z Centralną Komisją Egzaminacyjną w Warszawie;
- Rzeczoznawca MEN ds. opiniowania programów nauczania i podręczników przeznaczonych do kształcenia zawodowego;
- Opiekun Studenckiego Koła Naukowego Ekonomii i Rachunkowości;
- Posiada doświadczenie w nauczaniu osób z dysfunkcją słuchu, współpracuje z Biurem ds. Osób Niepełnosprawnych w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie;
- Autorka i współautorka licznych publikacji z zakresu rachunkowości i finansów.
- Zawodowo związana z Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie.
- Nauczyciel dyplomowany w szkole policealnej.
- Posiada wieloletnie doświadczenie dydaktyczno–naukowe i zawodowe w dziedzinie rachunkowości.
Obszary zainteresowań naukowo-badawczych
- rachunkowość finansowa
- sprawozdawczość i analiza finansowa
- rachunkowość jednostek sektora finansów publicznych
- rachunkowość i sprawozdawczość budżetowa
- finanse publiczne,
- finanse samorządu terytorialnego, system podatków i opłat samorządowych
- audyt wewnętrzny i kontrola zarządcza w jednostkach sektora finansów publicznych
- rachunkowość bankowa
- Konsultacje w formie zdalnej
- wioletta.bien@ppuz.edu.pl
Piątek | 18:15 | 19:15 |
Sobota | 13:00 | 14:00 |

dr Dominik Borowski
koordynator kierunku informatyka ekonomiczna
Wykształcenie
- W 2020 r. uzyskał stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim.
- W 2022 r. ukończył psychologię zachowań społecznych i organizacyjnych na SWPS w Katowicach
- Jest absolwentem studiów z zakresu polityki społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, a także zarządzania (Uniwersytet Jagielloński), informatyki (Akademia Górniczo-Hutnicza) oraz biblioterapii (Uniwersytet Wrocławski).
Doświadczenie
- Obecnie naukowo zajmuje się wybranymi aspektami zarządzania i technologii informatycznych.
- Pełni funkcję koordynatora kierunku informatyka ekonomiczna w PPUZ w Nowym Targu.
- Jest członkiem Uczelnianej Komisji ds. Jakości Kształcenia i Komisji ds. oceny nauczycieli akademickich.
- Współpracuje z Katedrą Informatyki na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego – prowadzi zajęcia z zakresu technologii przetwarzania informacji, platform e-learningowych, języka programowania R i wizualizacji danych.
- Współpracuje z uniwersytetami trzeciego wieku – prowadzi warsztaty z komunikacji społecznej dla seniorów.
- Pełni funkcję rzeczoznawcy podręczników szkolnych w Departamencie Programów Nauczania i Podręczników w Ministerstwie Edukacji i Nauki.
- Konsultacje w formie zdalnej, ZOOM - https://us05web.zoom.us/j/8689767286?pwd=T3doRGJEK2hCMEVhVWJRTTJsMlA4Zz09
- dominik.borowski@ppuz.edu.pl
Środa | 15:30 |

dr Bianka Godlewska-Dzioboń
p.o rektora
- Pokój: 215
- (18) 26-10-711
- rektorat@ppuz.edu.pl
- bianka.godlewska-dziobon@ppuz.edu.pl
- Dyżury

dr Ewa Gorlecka-Łabiak
adiunkt
Wykształcenie
- Stopień doktora nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse uzyskała na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie
- Absolwentka studiów magisterskich i podyplomowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Obecnie wykłada analizę konkurencyjności gospodarek, analizę sytuacji gospodarczej, finanse międzynarodowe i przedsiębiorczość społeczną.
Zainteresowania naukowo-badawcze: bankowość hipoteczna, krajowy i zagraniczny rynek listów zastawnych, sytuacja mieszkaniowa i rynek finansowania nieruchomości mieszkaniowych w Polsce, innowacje hipoteczne.
- Konsultacje w formie zdalnej - platforma ZOOM, link do spotkania zamieszczony w ogłoszeniach na Moodle
- ewa.gorlecka-labiak@ppuz.edu.pl
Wtorek | 11:00 | 12:30 |

dr Dorota Kuder
dyrektor Instytutu Ekonomii, Zarządzania i Informatyki
Wykształcenie
- Absolwentka Rachunkowości oraz Ekonomiki Przedsiębiorstw na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
- W 2012 r. obroniła dysertację doktorską pt. Instytucjonalne uwarunkowania wzrostu gospodarczego w Stanach Zjednoczonych w latach 1979–2007 uzyskując stopień doktora nauk ekonomicznych.
Doświadczenie zawodowe
- Od 2003 r. zawodowo związana z Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie, aktualnie starszy wykładowca w Katedrze Teorii Ekonomii UEK oraz adiunkt w Katedrze Ekonomii Instytutu Ekonomii, Zarządzania i Informatyki w Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu.
- Autorka ponad 40 publikacji krajowych i zagranicznych.
- Realizowała staż badawczy w Grand Valley State University w Grand Rapids, Stany Zjednoczone.
- Uzyskała grant promotorski nr NN112 201537 w konkursie nr 37 Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Zainteresowania naukowe koncentrują się na zagadnieniach makroekonomii i polityki gospodarczej, instytucjonalizmu i nowej ekonomii instytucjonalnej, nierówności ekonomicznych i ich wpływu na wzrost gospodarczy oraz na ekonomii rozwoju. Prowadzi zajęcia z przedmiotów makroekonomicznych i finansowych.
- Konsultacje w formie stacjonarnej, p.325 bud. Gorce. Konsultacje zdalne - ZOOM, po wcześniejszym ustaleniu terminu: https://e-uczelnia.uek.krakow.pl/course/view.php?id=770
- dorota.kuder@uek.krakow.pl
Poniedziałek | 13:00 | 14:30 |

dr Michał Niewiadomski
wykładowca
Wykształcenie
- W 2021 r. uzyskał stopień doktora w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie. W swojej pracy doktorskiej realizował badania naukowe z zakresu ekonomiczno-społecznych uwarunkowań rozwoju środkowoeuropejskich regionów peryferyjnych Unii Europejskiej.
Głównym zainteresowaniem w aspekcie analitycznym jest badanie struktur ekonomiczno-społecznych regionów peryferyjnych. Pasjonuje się również pozostałymi dziedzinami nauk ekonomicznych oraz programowaniem komputerowym i tworzeniem aplikacji internetowych.
- Konsultacje w formie stacjonarnej
- michal.niewiadomski@ppuz.edu.pl
Wtorek | 11:00 | 13:00 |

dr Ewa Sowa-Behtane
wykładowca
Wykształcenie
- doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki;
- magister pedagogiki w specjalnościach: pedagogika resocjalizacyjna i sądownicza oraz resocjalizacja i profilaktyka społeczna;
- magister socjologii w specjalności psychosocjologia rozwoju osobowego.
Doświadczenie
- Pełnomocnik Rektora PPUZ w Nowym Targu ds. Równego traktowania i przeciwdziałania molestowaniu.
- Nauczyciel akademicki posiadający dorobek naukowy oraz doświadczenie w zakresie przeciwdziałania dyskryminacji i molestowaniu, pedagogiki społeczeństw wielokulturowych oraz edukacji międzykulturowej.
- Członek Zespołu Pedagogiki Kultury i Edukacji Międzykulturowej Państwowej Akademii Nauk, Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, Global Association for Humanities and Social Science Research (GAHSSR). Sekretarz Stowarzyszenia Wspierania Edukacji Międzykulturowej.
- Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu działań z zakresu profilaktyki społecznej w ramach współpracy z Towarzystwem Rodzin i Przyjaciół Dzieci Uzależnionych „Powrót z U”, Fundacją „Drużyna Mistrzów”, Fundacją im. Mikołaja Reja oraz Fundacją Współpracy Polsko-Ukraińskiej U-Work.
- Koordynatorka wielu projektów badawczych, uczestniczka ponad 70. konferencji naukowych.
- Obszary tematyczne działalności naukowej: funkcjonowanie społeczeństw wielokulturowych, funkcjonowanie małżeństw/rodzin wielokulturowych, integracja cudzoziemców w Polsce, edukacja międzykulturowa, specjalne potrzeby dzieci cudzoziemskich i dzieci z rodzin wielokulturowych, relacje międzykulturowe, wartości członków współczesnych grup subkulturowych, młodzież współczesna/transkulturowa, profilaktyka społeczna zagrożeń współczesnej młodzieży.
- Konsultacje w formie stacjonarnej, T.3.15.
- ewa.sowa@ppuz.edu.pl
Środa | 11:45 | 12:45 |

dr Agnieszka Witoń
dyrektor Instytutu Finansów
Wykształcenie
- absolwentka Ekonomii oraz Zarządzania na Uniwersytecie Jagiellońskim;
- w 2018 r. obroniła dysertację doktorską pt. Poziom życia a wzrost gospodarczy w Afryce Subsaharyjskiej w dobie globalizacji, uzyskując stopień doktora nauk ekonomicznych.
Doświadczenie zawodowe
- Od 2015 r. jest związana zawodowo z Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie, aktualnie adiunkt w Katedrze Teorii Ekonomii UEK.
- Starszy wykładowca w Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu.
- Koordynatorka projektu NCBR pt. „Młodzieżowy Uniwersytet Ekonomiczny” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, którego celem jest podniesienie wiedzy, umiejętności i postaw młodzieży szkół podstawowych i średnich w wybranych powiatach Małopolski, związanych z aktualnymi wyzwaniami rynku pracy, gospodarki i społeczeństwa.
- Realizatorka kilku projektów finansowanych przez NCBiR i NBP.
- Członek Towarzystwa Ekonomistów Polskich.
Zainteresowania naukowe koncentruje na zagadnieniach międzynarodowych rynków finansowych, instrumentów finansowych, wzrostu gospodarczego, rozwoju społeczno-gospodarczego, poziomu życia, krajów rozwijających się oraz gospodarki opartej na wiedzy. Prowadzi zajęcia z przedmiotów makroekonomicznych i finansowych.
- Konsultacje w formie zdalnej - https://zoom.us/j/87953389228?pwd=YlM3dW1VbE8wSytGM2Zpa3RWWHV2QT09
- agnieszka.witon@ppuz.edu.pl
Poniedziałek | 15:00 | 16:30 |

dr Paweł Zamora
dyrektor Podhalańskiego Ośrodka Nauk Ekonomicznych
Wykształcenie
- absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie;
- w 2007 r. obronił dysertację doktorską pt. Procesy adaptacyjne krajów CEFTA do Nowego Ładu Ekonomicznego w Europie, uzyskując stopień doktora nauk ekonomicznych.
Doświadczenie zawodowe
- Twórca Podhalańskiego Ośrodka Nauk Ekonomicznych (PONE) jednostki wspólnej UEK i PPUZ w Nowym Targu.
- Prowadzi zajęcia dydaktyczne z przedmiotów makroekonomicznych i międzynarodowych stosunków gospodarczych oraz seminaria licencjackie i magisterskie.
- Realizator kilku projektów finansowanych przez NCBiR.
- Członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego.
- Koordynator projektów finansowanych przez NBP pt. „Uczelnie szkołom o finansach z NBP”.
Zainteresowania naukowe koncentruje na zagadnieniach makroekonomicznych, problematyki kryzysów gospodarczych i rozwoju społeczno-gospodarczego.
- pawel.zamora@ppuz.edu.pl
- zamorapa@uek.krakow.pl

mgr inż. Łukasz Kmieć
asystent
Wykształcenie
- Ukończył dwa kierunki studiów – Budownictwo na Wydziale Inżynierii Lądowej Politechniki Krakowskiej oraz Ekonomię na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
- Absolwent studiów podyplomowych z zakresu szacowania nieruchomości.
Zawodowo od wielu lat związany z rynkiem nieruchomości, prowadzi biuro nieruchomości działające na terenie małopolski, w tym na Podhalu.
Naukowo zajmuje się badaniami z obszaru zmienności cen nieruchomości oraz polityki mieszkaniowej państwa.
- lukasz.kmiec@ppuz.edu.pl

mgr Tomasz Radochoński
asystent
Wykształcenie
- Magister socjologii (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie, 2018).
Główne zainteresowania naukowe:
– wpływ koncepcji zrównoważonego rozwoju na polską i światową gospodarkę oraz tzw. „zielony” CSR,
– „przemysły kultury” i ich wpływ na konsumentów,
– funkcjonowanie stereotypów, w tym narodowościowych, na europejskich rynkach pracy.
- tomasz.radochonski@ppuz.edu.pl

mgr Magdalena Sikorska-Pastuszka
asystent
Wykształcenie
- Doktorantka w Kolegium Ekonomii, Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
- W 2018 r. uzyskała tytuł magistra na kierunku ekonomia na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie (dyplom z wyróżnieniem) oraz tytuł inżyniera na kierunku inżynieria produkcji na Politechnice Śląskiej.
Doświadczenie zawodowe
- Od początku pracy zawodowej związana z wielką czwórką branży energetycznej.
- W 2019 r. otrzymała tytuł Maklera Giełdowego na Rynku Towarów Giełdowych TGE. Głównymi obszarami jej działalności naukowo-badawczej są: gospodarka energetyczna, polityka energetyczna, odnawialne źródła energii oraz rynki towarowe.
- magdalena.sikorska-pastuszka@ppuz.edu.pl

mgr Dominik Wieczorek
koordynator kierunku rachunkowość i analityka ekonomiczna
Wykształcenie
- Doktorant w Kolegium Ekonomii, Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
- Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Wydział: Zarządzanie i Marketing, specjalność: Rachunkowość.
- Ukończył studia podyplomowe na kierunku Doradztwo podatkowe.
- Posiada uprawnienia pedagogiczne.
Doświadczenie zawodowe
- Pracownik Instytutu Ekonomii, Zarządzania i Informatyki w Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu, gdzie wykłada następujące przedmioty: rachunkowość, rachunkowość zaawansowaną, podatek dochodowy od osób fizycznych.
- Członek zespołu projektu NCBiR pt. „Młodzieżowy Uniwersytet Ekonomiczny”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, którego celem jest podniesienie wiedzy, umiejętności i postaw młodzieży szkół podstawowych i średnich w wybranych powiatach Małopolski, związanych z aktualnymi wyzwaniami rynku pracy, gospodarki i społeczeństwa.
Zainteresowania naukowo-badawcze: rynek surowców energetycznych, wzrost gospodarczy, rachunkowość finansowa, rachunkowość podatkowa, rachunkowość budżetowa.
- Konsultacje w formie zdalnej
- dominik.wieczorek@ppuz.edu.pl
Poniedziałek | 14:00 | 15:00 |
Sekretariat
Sekretariat Podhalańskiego Ośrodka Nauk Ekonomicznych
- Godziny otwarcia
Poniedziałek | 08:00 | 16:00 |
Wtorek | 08:00 | 16:00 |
Środa | 08:00 | 16:00 |
Czwartek | 08:00 | 16:00 |
Piątek | 08:00 | 16:00 |
Dział Nauczania - obsługa studenta

mgr Marta Borowicz
samodzielny referent ds. administracyjnych
- Godziny otwarcia
Poniedziałek | 08:00 | 16:00 |
Wtorek | 08:00 | 16:00 |
Środa | 08:00 | 16:00 |
Czwartek | 08:00 | 16:00 |
Piątek | 08:00 | 16:00 |
Plany studiów
Katalog przedmiotów - Sylabusy
Praktyki zawodowe
Procedura skierowania na praktyki w PONE
Dokumenty związane z realizacją praktyk:
1. Program praktyk dla studentów studiów stacjonarnych II stopnia:
a) Praktyka zawodowa wdrożeniowa I semestr pobierz
b) Praktyka zawodowa kierunkowa II semestr pobierz
c) Praktyka zawodowa specjalistyczna III semestr pobierz
2. Lista miejsc pobierz
3. Karta zgłoszenia na praktyki pobierz
4. Wniosek o przedłużenie terminu zaliczenia praktyki pobierz
5. Ankieta ewaluacyjna pobierz
6. Porozumienie ws. praktyk pobierz
7. Dziennik praktyk pobierz
Egzamin dyplomowy
Student po uzyskaniu zaliczenia semestru:
Najpóźniej w dniu egzaminu dyplomowego złóż w Dziale Nauczania (pok. 227):
- dziennik praktyk zawodowych – w przypadku, jeżeli nie został wcześniej złożony, (dziennik może zostać dostarczony przed egzaminem również pocztą tradycyjną na adres: PPUZ w Nowym Targu, Dział Nauczania pok. 227, ul. Kokoszków 71, 34-400 Nowy Targ)
- wniosek o wpisanie do suplementu nagród i osiągnięć (jeżeli takie posiadasz). Wniosek może być przesłany w wersji elektronicznej na adres: marta.borowicz@ppuz.edu.pl
- pracę dyplomową w wersji papierowej w postaci dwustronnego wydruku, zbindowanego termicznie, niezawierającego metalowych elementów (nie później niż w dniu obrony);
- oryginałów dokumentów przesłanych drogą elektroniczną.
Brak któregoś z wymaganych dokumentów oznacza brak możliwości przystąpienia do egzaminu dyplomowego.
Studenci przystępujący do obrony zobowiązani są do uregulowania należności finansowych wobec Uczelni oraz zwrotu książek w Bibliotece Akademickiej.
UWAGA! Studenci przystępujący do egzaminu dyplomowego zobowiązani są do odznaczenia wszystkich wymaganych oświadczeń w Wirtualnej Uczelni.
WAŻNE! Zweryfikuj numer telefonu kontaktowego, na ten numer będą przychodziły kody potwierdzające oświadczenia! Jeśli jakiekolwiek dane w WU się nie zgadzają, zgłoś to od razu do Działu Nauczania.
Po dodaniu pliku z pracą oraz wypełnieniu wszystkich informacji dotyczących dyplomowania, a także odznaczeniu wszystkich wymaganych oświadczeń zarówno w Wirtualnej Uczelni jak i w pracy dyplomowej student niezwłocznie powiadamia e-maliowo lub telefonicznie pracownika Sali Obsługi Studenta: 18-26-107-34 marta.borowicz@ppuz.edu.pl (forma stacjonarna).
Po egzaminie dyplomowym
Po egzaminie dyplomowym otrzymasz zaświadczenie o złożeniu egzaminu dyplomowego, które będzie zawierać ocenę oraz informację o uzyskanym tytule. Zaświadczenie to ma charakter tymczasowy i jest ważne do chwili wystawienia przez Uczelnię oryginału dyplomu ukończenia studiów wyższych.
Jeżeli będziesz potrzebować zaświadczenia o średniej z całości studiów lub średniej za ostatni rok studiów, potrzebnych do rekrutacji na innej uczelni, zwróć się do Działu Nauczania (pok. 227) z drukiem obowiązującym na tej uczelni. Nie odkładaj tego na ostatnią chwilę, ponieważ druk podpisuje Dyrektor Instytutu, który ma mnóstwo obowiązków.
Dokumentem potwierdzającym ukończenie studiów jest dyplom wraz z suplementem. Suplement do dyplomu odbierzesz w pok. 227, a dyplom w pok. 223A.
Jeżeli będziesz potrzebować wystawienia dodatkowego dyplomu w języku angielskim, złóż w Dziale Nauczania przed dniem obrony podanie z prośbą o wydanie takiego dyplomu. Szczegółowe informacje uzyskasz pod nr tel. 18-26-107-34.
Dokumenty do pobrania
Instrukcja dla Studenta pobierz
Instrukcja dla Promotora, Recenzenta pobierz
Instrukcja dla Sekretarza pobierz
Zarządzenie 164-2022.BGD (ws. składania prac dyplomowych oraz kontrola antyplagiatowa) (pobierz)
Regulamin dyplomowania (pobierz)
Podanie do Działu Nauczania o wydanie dyplomu i suplementu w języku angielskim do dnia obrony (pdf,word)
Podanie do Działu Nauczania o wydanie dyplomu i suplementu w języku angielskim po obronie (pdf,word)
Katalog osiągnięć studenta wpisywanych do suplementu (pobierz)