Uczelnia

Informatyka ekonomiczna

Kierunek studiów

Informatyka ekonomiczna

Informatyka ekonomiczna to połączenie dwóch najbardziej pożądanych dziedzin na rynku pracy – informatyki i ekonomii. W trakcie siedmiu semestrów nauki studenci będą realizowali bogaty program nauczania, w którym znalazło się 960 godzin praktyk. Praktyczne tajniki zawodu młodzi adepci informatyki ekonomicznej będą zgłębiali w podmiotach gospodarczych zlokalizowanych na Podhalu, w Krakowie oraz w innych częściach Małopolski. Studenci informatyki ekonomicznej zdobędą specjalistyczną, aktualną i szeroką wiedzę z zakresu informatyki, ekonomii, matematyki, prawa oraz finansów. Poznają technologie webowe, języki programowania oraz podstawy grafiki komputerowej. W programie studiów znalazły się przedmioty poszerzające wiedzę z zakresu zastosowań informatyki w gospodarce, w tym systemów informacyjnych w zarządzaniu, bankowości, ubezpieczeniach, rachunkowości, turystyce oraz w przedsiębiorstwie.

Dlaczego warto?

Wszystko, co musisz wiedzieć

Perspektywy zawodowe

Wszystko, co musisz wiedzieć

Absolwenci tego prestiżowego kierunku znajdą zatrudnienie na stanowisku informatyka, analityka systemów komputerowych, projektanta i architekta systemów teleinformatycznych, programisty, projektanta aplikacji sieciowych i multimediów, projektanta i administratora baz danych, administratora systemów komputerowych czy architekta stron internetowych.

casual-young-smiling-smart-woman-student-headphones-satisfied-with-learning-foreign-language-female-making-notes-notebook-during-watching-webinar-video-courses-online-eduation_compressed
Nauczyciele akademiccy
Borowski Dominik

dr Dominik Borowski

koordynator kierunku informatyka ekonomiczna

Wykształcenie

  • W 2020 r. uzyskał stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim.
  • W 2022 r. ukończył psychologię zachowań społecznych i organizacyjnych na SWPS w Katowicach
  • Jest absolwentem studiów z zakresu polityki społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, a także zarządzania (Uniwersytet Jagielloński), informatyki (Akademia Górniczo-Hutnicza) oraz biblioterapii (Uniwersytet Wrocławski).

Doświadczenie

  • Obecnie naukowo zajmuje się wybranymi aspektami zarządzania i technologii informatycznych.
  • Pełni funkcję koordynatora kierunku informatyka ekonomiczna w PPUZ w Nowym Targu.
  • Jest członkiem Uczelnianej Komisji ds. Jakości Kształcenia i Komisji ds. oceny nauczycieli akademickich.
  • Współpracuje z Katedrą Informatyki na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego – prowadzi zajęcia z zakresu technologii przetwarzania informacji, platform e-learningowych, języka programowania R i wizualizacji danych.
  • Współpracuje z uniwersytetami trzeciego wieku – prowadzi warsztaty z komunikacji społecznej dla seniorów.
  • Pełni funkcję rzeczoznawcy podręczników szkolnych w Departamencie Programów Nauczania i Podręczników w Ministerstwie Edukacji i Nauki.
Środa
15:30
kobieta

dr Jolanta Brandys

starszy wykładowca

Wykształcenie

  • Uzyskała tytuł naukowy doktora nauk matematycznych na Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu.
  • Ukończyła studia magisterskie w Instytucie Matematyki Uniwersytetu Jagiellońskiego.
mężczyzna

dr Piotr Fijałkowski

starszy wykładowca

Wykształcenie

  • W 1990 r. uzyskał doktorat z matematyki na Uniwersytecie Łódzkim.
  • W 1981 r. ukończył magisterium na Uniwersytecie Łódzkim.
  • W 1994 r. zdobył licencję maklera papierów wartościowych (nr licencji 763).

Doświadczenie zawodowe

Wieloletnia praca w charakterze nauczyciela akademickiego:

  • 1982 – 2004 Uniwersytet Łódzki;
  • 2004 – 2008 Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej;
  • Od 2006 r. w Podhalańska Państwowa Uczelnia Zawodowa w Nowym Targu.
kobieta

dr Dorota Kuder

dyrektor Instytutu Ekonomii, Zarządzania i Informatyki

Wykształcenie

  • Absolwentka Rachunkowości oraz Ekonomiki Przedsiębiorstw na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
  • W 2012 r. obroniła dysertację doktorską pt. Instytucjonalne uwarunkowania wzrostu gospodarczego w Stanach Zjednoczonych w latach 1979–2007 uzyskując stopień doktora nauk ekonomicznych.

Doświadczenie zawodowe

  • Od 2003 r. zawodowo związana z Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie, aktualnie starszy wykładowca w Katedrze Teorii Ekonomii UEK oraz adiunkt w Katedrze Ekonomii Instytutu Ekonomii, Zarządzania i Informatyki w Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu.
  • Autorka ponad 40 publikacji krajowych i zagranicznych.
  • Realizowała staż badawczy w Grand Valley State University w Grand Rapids, Stany Zjednoczone.
  • Uzyskała grant promotorski nr NN112 201537 w konkursie nr 37 Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Zainteresowania naukowe koncentrują się na zagadnieniach makroekonomii i polityki gospodarczej, instytucjonalizmu i nowej ekonomii instytucjonalnej, nierówności ekonomicznych i ich wpływu na wzrost gospodarczy oraz na ekonomii rozwoju. Prowadzi zajęcia z przedmiotów makroekonomicznych i finansowych.

 

 

Poniedziałek
13:00
14:30

Wykształcenie

  • W 2021 r. uzyskał stopień doktora w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie. W swojej pracy doktorskiej realizował badania naukowe z zakresu ekonomiczno-społecznych uwarunkowań rozwoju środkowoeuropejskich regionów peryferyjnych Unii Europejskiej.

Głównym zainteresowaniem w aspekcie analitycznym jest badanie struktur ekonomiczno-społecznych regionów peryferyjnych. Pasjonuje się również pozostałymi dziedzinami nauk ekonomicznych oraz programowaniem komputerowym i tworzeniem aplikacji internetowych.

Wtorek
11:00
13:00

Wykształcenie

  • Magister socjologii (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie, 2018).

Główne zainteresowania naukowe:

– wpływ koncepcji zrównoważonego rozwoju na polską i światową gospodarkę oraz tzw. „zielony” CSR,

– „przemysły kultury” i ich wpływ na konsumentów,

– funkcjonowanie stereotypów, w tym narodowościowych, na europejskich rynkach pracy.

mężczyzna

mgr Robert Sito

kierownik Zakładu Psychologii i Pedagogiki
Sekretariat
kobieta

Anna Rozłucka

Poniedziałek
08:00
16:00
Wtorek
08:00
16:00
Środa
08:00
16:00
Czwartek
08:00
16:00
Piątek
08:00
16:00
kobieta

Agnieszka Kolasa

referent administracyjny
Poniedziałek
08:00
16:00
Wtorek
08:00
16:00
Środa
08:00
16:00
Czwartek
08:00
16:00
Piątek
08:00
16:00
Katalog przedmiotów - Sylabusy
Praktyki zawodowe

Praktyka zawodowa jest integralną częścią kształcenia zawodowego. Podstawowym celem praktyki zawodowej jest przygotowanie do wykonywania zawodu poprzez nabycie umiejętności praktycznych, uzupełnienie i pogłębienie wiedzy uzyskanej przez studenta w toku zajęć dydaktycznych na uczelni.

Z uwagi na kształcenie na profilu praktycznym na kierunku informatyka ekonomiczna praktyki zawodowe realizowane są w wymiarze 960 godzin. Praktyki te realizowane są w semestrach II, IV, VI. Praktyki odbywają się w okresie wakacyjnym, w ciągu 8 tygodni.

Dzięki ścisłej współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, studenci informatyki ekonomicznej będą mogli korzystać z szerokiej bazy placówek umożliwiających odbywanie praktyk zawodowych w podmiotach gospodarczych – firmach, zarówno  z  Podhala,  jak  i  innych  części  Małopolski,  w  tym Krakowa.

Potwierdzeniem odbycia praktyki jest wypełniony, podpisany przez Opiekuna praktyk z ramienia przedsiębiorstwa i opieczętowany pieczątką Pracodawcy dzienniczek praktyk.

Praca zawodowa studenta może być podstawą do zaliczenia praktyki. Decyzję o zaliczeniu praktyki podejmuje Opiekun praktyk w oparciu o złożony przez studenta wniosek wraz z dokumentacją potwierdzającą osiągnięte efekty uczenia się zgodne z programem tej praktyki.

 

Egzamin dyplomowy

Student po uzyskaniu zaliczenia semestru:

Najpóźniej w dniu egzaminu dyplomowego złóż w Dziale Nauczania (pok. 227):

  • dziennik praktyk zawodowych – w przypadku, jeżeli nie został wcześniej złożony, dziennik może zostać dostarczony przed egzaminem również pocztą tradycyjną na adres: PPUZ w Nowym Targu, Dział Nauczania pok. 227, ul. Kokoszków 71, 34-400 Nowy Targ;
  • wniosek o wpisanie do suplementu nagród i osiągnięć (jeżeli takie posiadasz). Wniosek  może być przesłany w wersji elektronicznej na adres: agnieszka.kolasa@ppuz.edu.pl;
  • pracę dyplomową w wersji papierowej w postaci dwustronnego wydruku, zbindowanego termicznie, niezawierającego metalowych elementów (nie później niż w dniu obrony);
  • oryginałów dokumentów przesłanych drogą elektroniczną.

Brak któregoś z wymaganych dokumentów oznacza brak możliwości przystąpienia do egzaminu dyplomowego.

Studenci przystępujący do obrony zobowiązani są do uregulowania należności finansowych wobec Uczelni oraz zwrotu książek w Bibliotece Akademickiej.

UWAGA! Studenci przystępujący do egzaminu dyplomowego zobowiązani są do odznaczenia wszystkich wymaganych oświadczeń w Wirtualnej Uczelni.

WAŻNE! Zweryfikuj numer telefonu kontaktowego, na ten numer będą przychodziły kody potwierdzające oświadczenia. Jeśli jakiekolwiek dane w WU się nie zgadzają, zgłoś to od razu do Działu Nauczania.

Po egzaminie dyplomowym

Po egzaminie dyplomowym otrzymasz zaświadczenie o złożeniu egzaminu dyplomowego, które będzie zawierać ocenę oraz informację o uzyskanym tytule. Zaświadczenie to ma charakter tymczasowy i jest ważne do chwili wystawienia przez Uczelnię oryginału dyplomu ukończenia studiów wyższych.

Jeżeli będziesz potrzebować zaświadczenia o średniej z całości studiów lub średniej za ostatni rok studiów, potrzebnych do rekrutacji na innej uczelni, zwróć się do Działu Nauczania (pok. 227) z drukiem obowiązującym na tej uczelni. Nie odkładaj tego na ostatnią chwilę, ponieważ druk podpisuje Dyrektor Instytutu, który ma mnóstwo obowiązków.

Dokumentem potwierdzającym ukończenie studiów jest dyplom wraz z suplementem. Suplement do dyplomu odbierzesz w pok. 227, a dyplom w pok. 223A.

Jeżeli będziesz potrzebować wystawienia dodatkowego dyplomu w języku angielskim, złóż w Dziale Nauczania przed dniem obrony podanie z prośbą o wydanie takiego dyplomu. Szczegółowe informacje uzyskasz pod nr tel. (18) 26-10-728.

  • Instrukcja dla studenta (pobierz)

  • Instrukcja dla Promotora, Recenzenta (pobierz)

  • Instrukcja dla Sekretarza (pobierz)

  • Regulamin studiów PPUZ w Nowym Targu (pobierz)

  • Katalog osiągnięć studenta wpisywanych do suplementu (pobierz)

  • Wniosek o wpisanie do suplementu nagród i osiągnięć (pobierz)

  • Zarządzenie 164-2022.BGD (ws. składania prac dyplomowych oraz kontrola antyplagiatowa) (pobierz)

  • Podanie do Działu Nauczania o wydanie dyplomu i suplementu w języku angielskim do dnia obrony (pdf,word)

  • Podanie do Działu Nauczania o wydanie dyplomu i suplementu w języku angielskim po obronie (pdf,word)
Wzory podań
Podania
    Materiały dydaktyczne
    Elementy
      Raport samooceny
      Studenckie koła naukowe
      Galeria