HomeKandydatKierunki studiówStudia I stopniaInformatyka ekonomiczna
Uczelnia
Informatyka ekonomiczna
Kierunek studiów
Informatyka ekonomiczna
Informatyka ekonomiczna to połączenie dwóch najbardziej pożądanych dziedzin na rynku pracy – informatyki i ekonomii. W trakcie siedmiu semestrów nauki studenci będą realizowali bogaty program nauczania, w którym znalazło się 960 godzin praktyk. Praktyczne tajniki zawodu młodzi adepci informatyki ekonomicznej będą zgłębiali w podmiotach gospodarczych zlokalizowanych na Podhalu, w Krakowie oraz w innych częściach Małopolski. Studenci informatyki ekonomicznej zdobędą specjalistyczną, aktualną i szeroką wiedzę z zakresu informatyki, ekonomii, matematyki, prawa oraz finansów. Poznają technologie webowe, języki programowania oraz podstawy grafiki komputerowej. W programie studiów znalazły się przedmioty poszerzające wiedzę z zakresu zastosowań informatyki w gospodarce, w tym systemów informacyjnych w zarządzaniu, bankowości, ubezpieczeniach, rachunkowości, turystyce oraz w przedsiębiorstwie.
Perspektywy zawodowe
Wszystko, co musisz wiedzieć
Absolwenci tego prestiżowego kierunku znajdą zatrudnienie na stanowisku informatyka, analityka systemów komputerowych, projektanta i architekta systemów teleinformatycznych, programisty, projektanta aplikacji sieciowych i multimediów, projektanta i administratora baz danych, administratora systemów komputerowych czy architekta stron internetowych.

Nauczyciele akademiccy

dr Dominik Borowski
koordynator kierunku informatyka ekonomiczna
Wykształcenie
- W 2020 r. uzyskał stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim.
- W 2022 r. ukończył psychologię zachowań społecznych i organizacyjnych na SWPS w Katowicach
- Jest absolwentem studiów z zakresu polityki społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, a także zarządzania (Uniwersytet Jagielloński), informatyki (Akademia Górniczo-Hutnicza) oraz biblioterapii (Uniwersytet Wrocławski).
Doświadczenie
- Obecnie naukowo zajmuje się wybranymi aspektami zarządzania i technologii informatycznych.
- Pełni funkcję koordynatora kierunku informatyka ekonomiczna w PPUZ w Nowym Targu.
- Jest członkiem Uczelnianej Komisji ds. Jakości Kształcenia i Komisji ds. oceny nauczycieli akademickich.
- Współpracuje z Katedrą Informatyki na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego – prowadzi zajęcia z zakresu technologii przetwarzania informacji, platform e-learningowych, języka programowania R i wizualizacji danych.
- Współpracuje z uniwersytetami trzeciego wieku – prowadzi warsztaty z komunikacji społecznej dla seniorów.
- Pełni funkcję rzeczoznawcy podręczników szkolnych w Departamencie Programów Nauczania i Podręczników w Ministerstwie Edukacji i Nauki.
- Konsultacje w formie zdalnej, ZOOM - https://us05web.zoom.us/j/8689767286?pwd=T3doRGJEK2hCMEVhVWJRTTJsMlA4Zz09
- dominik.borowski@ppuz.edu.pl
Środa | 15:30 |

dr Jolanta Brandys
starszy wykładowca
Wykształcenie
- Uzyskała tytuł naukowy doktora nauk matematycznych na Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu.
- Ukończyła studia magisterskie w Instytucie Matematyki Uniwersytetu Jagiellońskiego.
- jolanta.brandys@ppuz.edu.pl

dr Piotr Fijałkowski
starszy wykładowca
Wykształcenie
- W 1990 r. uzyskał doktorat z matematyki na Uniwersytecie Łódzkim.
- W 1981 r. ukończył magisterium na Uniwersytecie Łódzkim.
- W 1994 r. zdobył licencję maklera papierów wartościowych (nr licencji 763).
Doświadczenie zawodowe
Wieloletnia praca w charakterze nauczyciela akademickiego:
- 1982 – 2004 Uniwersytet Łódzki;
- 2004 – 2008 Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej;
- Od 2006 r. w Podhalańska Państwowa Uczelnia Zawodowa w Nowym Targu.
- piotr.fijalkowski@ppuz.edu.pl

dr Dorota Kuder
dyrektor Instytutu Ekonomii, Zarządzania i Informatyki
Wykształcenie
- Absolwentka Rachunkowości oraz Ekonomiki Przedsiębiorstw na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
- W 2012 r. obroniła dysertację doktorską pt. Instytucjonalne uwarunkowania wzrostu gospodarczego w Stanach Zjednoczonych w latach 1979–2007 uzyskując stopień doktora nauk ekonomicznych.
Doświadczenie zawodowe
- Od 2003 r. zawodowo związana z Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie, aktualnie starszy wykładowca w Katedrze Teorii Ekonomii UEK oraz adiunkt w Katedrze Ekonomii Instytutu Ekonomii, Zarządzania i Informatyki w Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu.
- Autorka ponad 40 publikacji krajowych i zagranicznych.
- Realizowała staż badawczy w Grand Valley State University w Grand Rapids, Stany Zjednoczone.
- Uzyskała grant promotorski nr NN112 201537 w konkursie nr 37 Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Zainteresowania naukowe koncentrują się na zagadnieniach makroekonomii i polityki gospodarczej, instytucjonalizmu i nowej ekonomii instytucjonalnej, nierówności ekonomicznych i ich wpływu na wzrost gospodarczy oraz na ekonomii rozwoju. Prowadzi zajęcia z przedmiotów makroekonomicznych i finansowych.
- Konsultacje w formie stacjonarnej, p.325 bud. Gorce. Konsultacje zdalne - ZOOM, po wcześniejszym ustaleniu terminu: https://e-uczelnia.uek.krakow.pl/course/view.php?id=770
- dorota.kuder@uek.krakow.pl
Poniedziałek | 13:00 | 14:30 |

dr Michał Niewiadomski
wykładowca
Wykształcenie
- W 2021 r. uzyskał stopień doktora w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie. W swojej pracy doktorskiej realizował badania naukowe z zakresu ekonomiczno-społecznych uwarunkowań rozwoju środkowoeuropejskich regionów peryferyjnych Unii Europejskiej.
Głównym zainteresowaniem w aspekcie analitycznym jest badanie struktur ekonomiczno-społecznych regionów peryferyjnych. Pasjonuje się również pozostałymi dziedzinami nauk ekonomicznych oraz programowaniem komputerowym i tworzeniem aplikacji internetowych.
- Konsultacje w formie stacjonarnej
- michal.niewiadomski@ppuz.edu.pl
Wtorek | 11:00 | 13:00 |

mgr Tomasz Radochoński
asystent
Wykształcenie
- Magister socjologii (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie, 2018).
Główne zainteresowania naukowe:
– wpływ koncepcji zrównoważonego rozwoju na polską i światową gospodarkę oraz tzw. „zielony” CSR,
– „przemysły kultury” i ich wpływ na konsumentów,
– funkcjonowanie stereotypów, w tym narodowościowych, na europejskich rynkach pracy.
- tomasz.radochonski@ppuz.edu.pl
Sekretariat
Sekretariat

Anna Rozłucka
- Godziny otwarcia
Poniedziałek | 08:00 | 16:00 |
Wtorek | 08:00 | 16:00 |
Środa | 08:00 | 16:00 |
Czwartek | 08:00 | 16:00 |
Piątek | 08:00 | 16:00 |
Dział Nauczania - obsługa studenta

Agnieszka Kolasa
referent administracyjny
- Godziny otwarcia
Poniedziałek | 08:00 | 16:00 |
Wtorek | 08:00 | 16:00 |
Środa | 08:00 | 16:00 |
Czwartek | 08:00 | 16:00 |
Piątek | 08:00 | 16:00 |
Plany studiów
Tytuł | Forma |
---|---|
Cykl kształcenia rozpoczynający się od roku akademickiego 2022/2023 | Stacjonarne |
Katalog przedmiotów - Sylabusy
Praktyki zawodowe
Praktyka zawodowa jest integralną częścią kształcenia zawodowego. Podstawowym celem praktyki zawodowej jest przygotowanie do wykonywania zawodu poprzez nabycie umiejętności praktycznych, uzupełnienie i pogłębienie wiedzy uzyskanej przez studenta w toku zajęć dydaktycznych na uczelni.
Z uwagi na kształcenie na profilu praktycznym na kierunku informatyka ekonomiczna praktyki zawodowe realizowane są w wymiarze 960 godzin. Praktyki te realizowane są w semestrach II, IV, VI. Praktyki odbywają się w okresie wakacyjnym, w ciągu 8 tygodni.
Dzięki ścisłej współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, studenci informatyki ekonomicznej będą mogli korzystać z szerokiej bazy placówek umożliwiających odbywanie praktyk zawodowych w podmiotach gospodarczych – firmach, zarówno z Podhala, jak i innych części Małopolski, w tym Krakowa.
Potwierdzeniem odbycia praktyki jest wypełniony, podpisany przez Opiekuna praktyk z ramienia przedsiębiorstwa i opieczętowany pieczątką Pracodawcy dzienniczek praktyk.
Praca zawodowa studenta może być podstawą do zaliczenia praktyki. Decyzję o zaliczeniu praktyki podejmuje Opiekun praktyk w oparciu o złożony przez studenta wniosek wraz z dokumentacją potwierdzającą osiągnięte efekty uczenia się zgodne z programem tej praktyki.
Egzamin dyplomowy
Student po uzyskaniu zaliczenia semestru:
Najpóźniej w dniu egzaminu dyplomowego złóż w Dziale Nauczania (pok. 227):
- dziennik praktyk zawodowych – w przypadku, jeżeli nie został wcześniej złożony, dziennik może zostać dostarczony przed egzaminem również pocztą tradycyjną na adres: PPUZ w Nowym Targu, Dział Nauczania pok. 227, ul. Kokoszków 71, 34-400 Nowy Targ;
- wniosek o wpisanie do suplementu nagród i osiągnięć (jeżeli takie posiadasz). Wniosek może być przesłany w wersji elektronicznej na adres: agnieszka.kolasa@ppuz.edu.pl;
- pracę dyplomową w wersji papierowej w postaci dwustronnego wydruku, zbindowanego termicznie, niezawierającego metalowych elementów (nie później niż w dniu obrony);
- oryginałów dokumentów przesłanych drogą elektroniczną.
Brak któregoś z wymaganych dokumentów oznacza brak możliwości przystąpienia do egzaminu dyplomowego.
Studenci przystępujący do obrony zobowiązani są do uregulowania należności finansowych wobec Uczelni oraz zwrotu książek w Bibliotece Akademickiej.
UWAGA! Studenci przystępujący do egzaminu dyplomowego zobowiązani są do odznaczenia wszystkich wymaganych oświadczeń w Wirtualnej Uczelni.
WAŻNE! Zweryfikuj numer telefonu kontaktowego, na ten numer będą przychodziły kody potwierdzające oświadczenia. Jeśli jakiekolwiek dane w WU się nie zgadzają, zgłoś to od razu do Działu Nauczania.
Po egzaminie dyplomowym
Po egzaminie dyplomowym otrzymasz zaświadczenie o złożeniu egzaminu dyplomowego, które będzie zawierać ocenę oraz informację o uzyskanym tytule. Zaświadczenie to ma charakter tymczasowy i jest ważne do chwili wystawienia przez Uczelnię oryginału dyplomu ukończenia studiów wyższych.
Jeżeli będziesz potrzebować zaświadczenia o średniej z całości studiów lub średniej za ostatni rok studiów, potrzebnych do rekrutacji na innej uczelni, zwróć się do Działu Nauczania (pok. 227) z drukiem obowiązującym na tej uczelni. Nie odkładaj tego na ostatnią chwilę, ponieważ druk podpisuje Dyrektor Instytutu, który ma mnóstwo obowiązków.
Dokumentem potwierdzającym ukończenie studiów jest dyplom wraz z suplementem. Suplement do dyplomu odbierzesz w pok. 227, a dyplom w pok. 223A.
Jeżeli będziesz potrzebować wystawienia dodatkowego dyplomu w języku angielskim, złóż w Dziale Nauczania przed dniem obrony podanie z prośbą o wydanie takiego dyplomu. Szczegółowe informacje uzyskasz pod nr tel. (18) 26-10-728.
Dokumenty do pobrania
Instrukcja dla studenta (pobierz)
Instrukcja dla Promotora, Recenzenta (pobierz)
Instrukcja dla Sekretarza (pobierz)
Regulamin studiów PPUZ w Nowym Targu (pobierz)
Katalog osiągnięć studenta wpisywanych do suplementu (pobierz)
Wniosek o wpisanie do suplementu nagród i osiągnięć (pobierz)
Zarządzenie 164-2022.BGD (ws. składania prac dyplomowych oraz kontrola antyplagiatowa) (pobierz)
Podanie do Działu Nauczania o wydanie dyplomu i suplementu w języku angielskim do dnia obrony (pdf,word)
- Podanie do Działu Nauczania o wydanie dyplomu i suplementu w języku angielskim po obronie (pdf,word)