Masz pytania? Potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się!

Uczelnia

Finanse i rachunkowość

Kierunek studiów

Finanse i rachunkowość

Studia I stopnia (licencjackie), 6 semestrów (3 lata), tryb stacjonarny (dzienny) i niestacjonarny (zaoczny), profil praktyczny

Kierunek finanse i rachunkowość powstał w ramach współpracy Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu i Uniwersytetu Ekonomicznego, w ramach utworzonego przez obie instytucje Podhalańskiego Ośrodka Nauk Ekonomicznych. Absolwenci otrzymują wyłącznie jeden dyplom wspólny wydawany przez Podhalańską Państwową Uczelnię Zawodową w Nowym Targu.

W toku nauczania student zdobywa specjalistyczną wiedzę w zakresie ekonomii, nauk o zarządzaniu i finansach, uczy się  łączyć wiedzę z umiejętnościami praktycznymi, pozwalającymi na rozpoznawanie, diagnozowanie i rozwiązywanie problemów gospodarczych w przedsiębiorstwach, instytucjach finansowych, jednostkach samorządu terytorialnego w skali regionu, kraju i na arenie międzynarodowej, zgodnie z zasadą „twórz lokalnie, myśl globalnie”.  Uzyskuje również przygotowanie do podejmowania decyzji o charakterze finansowym oraz prowadzenia działalności doradczej czy własnej działalności gospodarczej.

Program studiów odpowiada na potrzeby rynku w zakresie m.in.:

– obsługi finansowej przedsiębiorstw i instytucji publicznych, przygotowania analiz ekonomiczno-finansowych w przedsiębiorstwach, jednostkach samorządu terytorialnego, bankach, zakładach ubezpieczeń i biurach maklerskich, działalności międzynarodowej;

– poszukiwania źródeł kapitału, zarządzania kapitałem oraz doradztwa inwestycyjnego;

– obsługi księgowej i audytorskiej, prowadzenia ksiąg rachunkowych, start-upy, drobnej przedsiębiorczości, doradztwa podatkowego, obsługi podatkowej firm i ludności;

– analiz finansowych w przedsiębiorstwach, jednostkach samorządu terytorialnego, urzędach skarbowych czy instytucjach finansowych.

Ważnym atutem proponowanego kierunku studiów jest 960-godzinny, bardzo bogaty program praktyk zawodowych przybliżających studentowi pracę w rzeczywistej firmie. Istnieje możliwość dodatkowego wydłużenia czasu praktyk.

Studenci zainteresowani pogłębianiem wiedzy w zakresie rachunkowości i nauk ekonomicznych mają możliwość zrzeszania się w Studenckim Kole Naukowym Ekonomii i Rachunkowości.

Dlaczego warto?

Wszystko, co musisz wiedzieć

Perspektywy zawodowe

Wszystko, co musisz wiedzieć

Absolwenci kierunku znajdują zatrudnienie:

  • w biurach podatkowych i rachunkowych,
  • w firmach, jednostkach samorządu terytorialnego i innych instytucjach publicznych, instytucjach finansowych oraz organizacjach „non profit”. 

Ukończenie kierunku przygotowuje absolwentów do podjęcia studiów drugiego stopnia, a także ułatwia uzyskanie uprawnień doradcy podatkowego, doradcy inwestycyjnego oraz innych uprawnień zawodowych i naukowych.

casual-young-smiling-smart-woman-student-headphones-satisfied-with-learning-foreign-language-female-making-notes-notebook-during-watching-webinar-video-courses-online-eduation_compressed

Kadra dydaktyczna

Nasz zespół

Nauczyciele akademiccy

Na kierunku finanse i rachunkowość wykładają pracownicy naukowo-dydaktyczni m.in. z Uniwersytetu Ekonomicznego z Krakowa. Wiedzę praktyczną studentom przekazują pracownicy z biur rachunkowych, banków, zakładów ubezpieczeń, samorządów terytorialnych, instytucji publicznych, w których studenci odbywają praktyki.

mężczyzna

dr hab. Paweł Bielawski, prof. uczelni

kierownik Zakładu Zarządzania i Informatyki

Wykształcenie

  • Doktor habilitowany nauk ekonomicznych w dyscyplinie ekonomia.
  • Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie – kierunek cybernetyka ekonomiczna i informatyka. specjalność: przetwarzanie danych i rachunkowość.

Doświadczenie zawodowe

  • Prowadzenie rachunkowości jednostek gospodarczych, wycena przedsiębiorstw i instrumentów finansowych, ekspertyzy z zakresu rachunkowości finansowej.
  • Świadectwo do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych Ministra Finansów nr 8176/98.
  • Świadectwo do zasiadania w Radach Nadzorczych Spółek Skarbu Państwa, po zdaniu egzaminu państwowego.

Zainteresowania naukowe: rachunkowość finansowa. rachunkowość podatkowa, uproszczone formy ewidencji działalności gospodarczej, rachunek kosztów, rachunkowość zarządcza, controlling, rachunkowość międzynarodowa, sprawozdawczość według standardów międzynarodowych MSR/MSSF, analiza sprawozdań finansowych, rachunkowość budżetowa, teoria rachunkowości, problematyka rachunkowości instytucji finansowych, rachunkowość a inflacja, rachunkowość a efektywność rynków, metody wyceny przedsiębiorstw, rachunkowość instrumentów finansowych, rachunkowość bankowa.

Wykształcenie

  • W 2014 r. uzyskała stopień doktora habilitowanego nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
  • W 1997 r. uzyskała stopień doktora nauk ekonomicznych w Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
  • Ukończyła studia magisterskie na kierunku ekonomia w Akademii Ekonomicznej w Krakowie w 1985 r.

Doświadczenie

  • Ekspert Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
  • Współtwórczyni Podhalańskiego Ośrodka Nauk Ekonomicznych.

Obszary badawcze: ubezpieczenia społeczne i gospodarcze, ubezpieczenia zdrowotne, marketing i badania marketingowe, analiza konkurencyjności, ekonomia społeczna.

Wykształcenie

  • doktor habilitowany nauk ekonomicznych w dyscyplinie ekonomia.

Doświadczenie zawodowe

  • Profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie w Katedrze Teorii Ekonomii na Wydziale Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych, profesor Wyższej Szkoły Ubezpieczeń w Krakowie oraz profesor Wyższej Szkoły Biznesu Wydział Zamiejscowy w Krakowie.
  • Tutor akademicki – certyfikat Collegium Wratislaviense.
  • Uczestnik ponad 120 konferencji i sympozjów naukowych.
  • Autor ponad 100 publikacji naukowych z zakresu makroekonomii, inwestycji, rynków pracy, unii monetarnych, optymalnych obszarów walutowych oraz rynków finansowych (ponad 500 punktów MNiSW).
  • Recenzent projektów doktorskich DOCTUS finansowanych przez Małopolski Urząd Marszałkowski.
  • Kierownik lub współautor ponad 30 krajowych i międzynarodowych projektów badawczych.
  • Uczestnik kilkudziesięciu konferencji i szkoleń o charakterze dydaktycznym z zakresu Procesu Bolońskiego, KRK, e-learningu i tutoringu.
  • Popularyzator łączenia nowoczesnych metod i podejść dydaktycznych takich, jak e-learning oraz tutoring, wraz z ideami zawartymi w Krajowych Ramach Kwalifikacji.
  • Autor kursów internetowych z makroekonomii i międzynarodowych rynków finansowych.
  • Nagrodę Rektora UEK za osiągnięcia naukowe, organizacyjne i dydaktyczne otrzymał 11 razy.
  • 4-krotnie sklasyfikowany na liście wykładowców UEK TOP-10.
  • Promotor ponad 500 prac licencjackich i magisterskich.
  • Opiekun naukowy 15-stu doktorantów.
  • Były sędzia piłki nożnej w MZPN i PZPN.

Wykształcenie

  • Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie oraz Akademii Pedagogicznej w Krakowie – z wykształcenia ekonomista, specjalista z zakresu rachunkowości, pedagog, surdopedagog, oligofrenopedagog.
  • Obroniła z wyróżnieniem dysertację doktorską pt. Wykonywanie władztwa podatkowego a kondycja finansowa gminy na Wydziale Finansów i Prawa w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, uzyskując stopień doktora nauk ekonomicznych.

Doświadczenie zawodowe 

  • Laureatka nagród Rektora UEK oraz Małopolskiego Kuratora Oświaty za indywidualne osiągnięcia naukowe i dydaktyczno-wychowawcze.
  • Ukończyła studia podyplomowe na Wydziale Finansów i Ubezpieczeń w zakresie: audyt wewnętrzny i kontrola zarządcza w jednostkach sektora finansów publicznych w Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach;
  • Ukończyła studia podyplomowe na Wydziale Pedagogicznym w zakresie surdopedagogiki w Akademii Pedagogicznej w Krakowie;
  • Uzyskała kwalifikacje pedagogiczne w Studium Psychologii i Pedagogiki przy Akademii Ekonomicznej w Krakowie;
  • Uzyskała certyfikat głównego księgowego –  kurs „Rachunkowość na Głównego Księgowego z elementami MSR” – w Centrum Edukacji Ekspert w Warszawie;
  • Jest certyfikowanym tutorem akademickim –  Instytut Finansów (Collegium Wratislaviense we Wrocławiu);
  • Ukończyła kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki w Galicyjskim Centrum Edukacji w Krakowie;
  • Członek Stowarzyszenia Księgowych w Polsce;
  • Egzaminator Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie;
  • Autor zadań egzaminacyjnych – współpraca z Centralną Komisją Egzaminacyjną w Warszawie;
  • Rzeczoznawca MEN ds. opiniowania programów nauczania i podręczników przeznaczonych do kształcenia zawodowego;
  • Opiekun Studenckiego Koła Naukowego Ekonomii i Rachunkowości;
  • Posiada doświadczenie w nauczaniu osób z dysfunkcją słuchu, współpracuje z Biurem ds. Osób Niepełnosprawnych w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie;
  • Autorka i współautorka licznych publikacji z zakresu rachunkowości i finansów.
  • Zawodowo związana z Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie.
  • Nauczyciel dyplomowany w szkole policealnej.
  • Posiada wieloletnie doświadczenie dydaktyczno–naukowe i zawodowe w dziedzinie rachunkowości.

Obszary zainteresowań naukowo-badawczych

  • rachunkowość finansowa
  • sprawozdawczość i analiza finansowa
  • rachunkowość jednostek sektora finansów publicznych
  • rachunkowość i sprawozdawczość budżetowa
  • finanse publiczne,
  • finanse samorządu terytorialnego, system podatków i opłat samorządowych
  • audyt wewnętrzny i kontrola zarządcza w jednostkach sektora finansów publicznych
  • rachunkowość bankowa

 

 

Borowski Dominik

dr Dominik Borowski

koordynator kierunku informatyka ekonomiczna

Wykształcenie

  • W 2020 r. uzyskał stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim.
  • W 2022 r. ukończył psychologię zachowań społecznych i organizacyjnych na SWPS w Katowicach
  • Jest absolwentem studiów z zakresu polityki społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, a także zarządzania (Uniwersytet Jagielloński), informatyki (Akademia Górniczo-Hutnicza) oraz biblioterapii (Uniwersytet Wrocławski).

Doświadczenie

  • Obecnie naukowo zajmuje się wybranymi aspektami zarządzania i technologii informatycznych.
  • Pełni funkcję koordynatora kierunku informatyka ekonomiczna w PPUZ w Nowym Targu.
  • Jest członkiem Uczelnianej Komisji ds. Jakości Kształcenia i Komisji ds. oceny nauczycieli akademickich.
  • Współpracuje z Katedrą Informatyki na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego – prowadzi zajęcia z zakresu technologii przetwarzania informacji, platform e-learningowych, języka programowania R i wizualizacji danych.
  • Współpracuje z uniwersytetami trzeciego wieku – prowadzi warsztaty z komunikacji społecznej dla seniorów.
  • Pełni funkcję rzeczoznawcy podręczników szkolnych w Departamencie Programów Nauczania i Podręczników w Ministerstwie Edukacji i Nauki.

Wykształcenie

  • Stopień doktora nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse uzyskała na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie
  • Absolwentka studiów magisterskich i podyplomowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Obecnie wykłada analizę konkurencyjności gospodarek, analizę sytuacji gospodarczej, finanse międzynarodowe i przedsiębiorczość społeczną.

Zainteresowania naukowo-badawcze: bankowość hipoteczna, krajowy i zagraniczny rynek listów zastawnych, sytuacja mieszkaniowa i rynek finansowania nieruchomości mieszkaniowych w Polsce, innowacje hipoteczne.

 

kobieta

dr Dorota Kuder

dyrektor Instytutu Ekonomii, Zarządzania i Informatyki

Wykształcenie

  • Absolwentka Rachunkowości oraz Ekonomiki Przedsiębiorstw na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
  • W 2012 r. obroniła dysertację doktorską pt. Instytucjonalne uwarunkowania wzrostu gospodarczego w Stanach Zjednoczonych w latach 1979–2007 uzyskując stopień doktora nauk ekonomicznych.

Doświadczenie zawodowe

  • Od 2003 r. zawodowo związana z Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie, aktualnie starszy wykładowca w Katedrze Teorii Ekonomii UEK oraz adiunkt w Katedrze Ekonomii Instytutu Ekonomii, Zarządzania i Informatyki w Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu.
  • Autorka ponad 40 publikacji krajowych i zagranicznych.
  • Realizowała staż badawczy w Grand Valley State University w Grand Rapids, Stany Zjednoczone.
  • Uzyskała grant promotorski nr NN112 201537 w konkursie nr 37 Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Zainteresowania naukowe koncentrują się na zagadnieniach makroekonomii i polityki gospodarczej, instytucjonalizmu i nowej ekonomii instytucjonalnej, nierówności ekonomicznych i ich wpływu na wzrost gospodarczy oraz na ekonomii rozwoju. Prowadzi zajęcia z przedmiotów makroekonomicznych i finansowych.

 

 

Wykształcenie

  • W 2021 r. uzyskał stopień doktora w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie. W swojej pracy doktorskiej realizował badania naukowe z zakresu ekonomiczno-społecznych uwarunkowań rozwoju środkowoeuropejskich regionów peryferyjnych Unii Europejskiej.

Głównym zainteresowaniem w aspekcie analitycznym jest badanie struktur ekonomiczno-społecznych regionów peryferyjnych. Pasjonuje się również pozostałymi dziedzinami nauk ekonomicznych oraz programowaniem komputerowym i tworzeniem aplikacji internetowych.

Wykształcenie

  • doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki;
  • magister pedagogiki w specjalnościach: pedagogika resocjalizacyjna i sądownicza oraz resocjalizacja i profilaktyka społeczna;
  • magister socjologii w specjalności psychosocjologia rozwoju osobowego.

Doświadczenie

  • Pełnomocnik Rektora PPUZ w Nowym Targu ds. Równego traktowania i przeciwdziałania molestowaniu.
  • Nauczyciel akademicki posiadający dorobek naukowy oraz doświadczenie w zakresie przeciwdziałania dyskryminacji i molestowaniu, pedagogiki społeczeństw wielokulturowych oraz edukacji międzykulturowej.
  • Członek Zespołu Pedagogiki Kultury i Edukacji Międzykulturowej Państwowej Akademii Nauk, Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, Global Association for Humanities and Social Science Research (GAHSSR). Sekretarz Stowarzyszenia Wspierania Edukacji Międzykulturowej.
  • Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu działań z zakresu profilaktyki społecznej w ramach współpracy z Towarzystwem Rodzin i Przyjaciół Dzieci Uzależnionych „Powrót z U”,  Fundacją „Drużyna Mistrzów”, Fundacją im. Mikołaja Reja oraz Fundacją Współpracy Polsko-Ukraińskiej U-Work.
  • Koordynatorka wielu projektów badawczych, uczestniczka ponad 70. konferencji naukowych.
  • Obszary tematyczne działalności naukowej: funkcjonowanie społeczeństw wielokulturowych, funkcjonowanie małżeństw/rodzin wielokulturowych, integracja cudzoziemców w Polsce, edukacja międzykulturowa, specjalne potrzeby dzieci cudzoziemskich i dzieci z rodzin wielokulturowych, relacje międzykulturowe, wartości członków współczesnych grup subkulturowych, młodzież współczesna/transkulturowa, profilaktyka społeczna zagrożeń współczesnej młodzieży.
mężczyzna

dr Marcin Surówka

zastępca dyrektora Instytutu Finansów
kobieta

dr Agnieszka Witoń

dyrektor Instytutu Finansów

Wykształcenie

  • absolwentka Ekonomii oraz Zarządzania na Uniwersytecie Jagiellońskim;
  • w 2018 r. obroniła dysertację doktorską pt. Poziom życia a wzrost gospodarczy w Afryce Subsaharyjskiej w dobie globalizacji, uzyskując stopień doktora nauk ekonomicznych.

Doświadczenie zawodowe

  • Od 2015 r. jest związana zawodowo z Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie, aktualnie adiunkt w Katedrze Teorii Ekonomii UEK.
  • Starszy wykładowca w Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu.
  • Koordynatorka projektu NCBR pt. „Młodzieżowy Uniwersytet Ekonomiczny” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, którego celem jest podniesienie wiedzy, umiejętności i postaw młodzieży szkół podstawowych i średnich w wybranych powiatach Małopolski, związanych z aktualnymi wyzwaniami rynku pracy, gospodarki i społeczeństwa.
  • Realizatorka kilku projektów finansowanych przez NCBiR i NBP.
  • Członek Towarzystwa Ekonomistów Polskich.

Zainteresowania naukowe koncentruje na zagadnieniach międzynarodowych rynków finansowych, instrumentów finansowych, wzrostu gospodarczego, rozwoju społeczno-gospodarczego, poziomu życia, krajów rozwijających się oraz gospodarki opartej na wiedzy. Prowadzi zajęcia z przedmiotów makroekonomicznych i finansowych.

dr Zamora

dr Paweł Zamora

dyrektor Podhalańskiego Ośrodka Nauk Ekonomicznych

Wykształcenie

  • absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie;
  • w 2007 r.  obronił dysertację doktorską pt. Procesy adaptacyjne krajów CEFTA do Nowego Ładu Ekonomicznego w Europie, uzyskując stopień doktora nauk ekonomicznych.

Doświadczenie zawodowe

  • Twórca Podhalańskiego Ośrodka Nauk Ekonomicznych (PONE) jednostki wspólnej UEK i PPUZ w Nowym Targu.
  • Prowadzi zajęcia dydaktyczne z przedmiotów makroekonomicznych i międzynarodowych stosunków gospodarczych oraz seminaria licencjackie i magisterskie.
  • Realizator kilku projektów finansowanych przez NCBiR.
  • Członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego.
  • Koordynator projektów finansowanych przez NBP pt. „Uczelnie szkołom o finansach z NBP”.

Zainteresowania naukowe koncentruje na zagadnieniach makroekonomicznych, problematyki kryzysów gospodarczych i  rozwoju społeczno-gospodarczego.

Wykształcenie

  • Ukończył dwa kierunki studiów – Budownictwo na Wydziale Inżynierii Lądowej Politechniki Krakowskiej oraz Ekonomię na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
  • Absolwent studiów podyplomowych z zakresu szacowania nieruchomości.

Zawodowo od wielu lat związany z rynkiem nieruchomości, prowadzi biuro nieruchomości działające na terenie małopolski, w tym na Podhalu.

Naukowo zajmuje się badaniami z obszaru zmienności cen nieruchomości oraz polityki mieszkaniowej państwa.

Wykształcenie

  • Magister socjologii (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie, 2018).

Główne zainteresowania naukowe:

– wpływ koncepcji zrównoważonego rozwoju na polską i światową gospodarkę oraz tzw. „zielony” CSR,

– „przemysły kultury” i ich wpływ na konsumentów,

– funkcjonowanie stereotypów, w tym narodowościowych, na europejskich rynkach pracy.

Wykształcenie

  • Doktorantka w Kolegium Ekonomii, Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
  • W 2018 r. uzyskała tytuł magistra na kierunku ekonomia na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie (dyplom z wyróżnieniem) oraz tytuł inżyniera na kierunku inżynieria produkcji na Politechnice Śląskiej.

Doświadczenie zawodowe

  • Od początku pracy zawodowej związana z wielką czwórką branży energetycznej.
  • W 2019 r. otrzymała tytuł Maklera Giełdowego na Rynku Towarów Giełdowych TGE. Głównymi obszarami jej działalności naukowo-badawczej są: gospodarka energetyczna, polityka energetyczna, odnawialne źródła energii oraz rynki towarowe.

Wykształcenie

  • Doktorant w Kolegium Ekonomii, Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
  • Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Wydział: Zarządzanie i Marketing, specjalność: Rachunkowość.
  • Ukończył studia podyplomowe na kierunku Doradztwo podatkowe.
  • Posiada uprawnienia pedagogiczne.

Doświadczenie zawodowe

  • Pracownik Instytutu Ekonomii, Zarządzania i Informatyki w Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej  w Nowym Targu, gdzie wykłada następujące przedmioty: rachunkowość, rachunkowość zaawansowaną, podatek dochodowy od osób fizycznych.
  • Członek zespołu projektu NCBiR pt. „Młodzieżowy Uniwersytet Ekonomiczny”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, którego celem jest podniesienie wiedzy, umiejętności i postaw młodzieży szkół podstawowych i średnich w wybranych powiatach Małopolski, związanych z aktualnymi wyzwaniami rynku pracy, gospodarki i społeczeństwa.

Zainteresowania naukowo-badawcze: rynek surowców energetycznych, wzrost gospodarczy, rachunkowość finansowa, rachunkowość podatkowa, rachunkowość budżetowa.

Sekretariat
Poniedziałek
08:00
16:00
Wtorek
08:00
16:00
Środa
08:00
16:00
Czwartek
08:00
16:00
Piątek
08:00
16:00
kobieta

mgr Marta Borowicz

samodzielny referent ds. administracyjnych
Poniedziałek
08:00
16:00
Wtorek
08:00
16:00
Środa
08:00
16:00
Czwartek
08:00
16:00
Piątek
08:00
16:00
kobieta

Agnieszka Kolasa

stażysta
Poniedziałek
08:00
16:00
Wtorek
08:00
16:00
Środa
08:00
16:00
Czwartek
08:00
16:00
Piątek
08:00
16:00
Katalog przedmiotów - Sylabusy
Praktyki zawodowe

Procedura skierowania na praktyki w PONE

Z uwagi na rozprzestrzenianie się epidemii COVID-19 i wprowadzone przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego ograniczenia w zakresie funkcjonowania uczelni procedura zaliczenia praktyk zawodowych w PONE ulegnie zmianie.

Dokumenty związane z realizacją praktyk:

1. Program praktyki dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych:

Praktyka II sem. pobierz
Praktyka III sem. pobierz
Praktyka IV sem. pobierz
Praktyka zawodowa V sem. pobierz

2. Lista miejsc pobierz

3. Karta zgłoszenia na praktyki pobierz

4. Wniosek o przedłużenie terminu zaliczenia praktyki pobierz

5. Ankieta ewaluacyjna pobierz

6. Porozumienie ws. praktyk pobierz

7. Dziennik praktyk pobierz

8. Kryteria doboru interesariuszy pobierz

9. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych pobierz

 

Egzamin dyplomowy

Informacje dotyczące dyplomowania w roku akademickim 2021/22 znajdą Państwo na platformie Moodle.

e-Dyplomowanie – instrukcja dla studenta pobierz

e-Dyplomowanie – instrukcja dla prowadzącego pobierz

     Student po uzyskaniu zaliczenia semestru:

1. Sprawdza schemat układu pracy dyplomowej według wytycznych:

  • strona tytułowa pobierz
  • podpisane oświadczenie studenta o samodzielności wykonanej pracy (podpisane własnoręcznie, zeskanowane i wpięte do pracy po stronie tytułowej) pobierz
  • podpisane oświadczenie studenta na wykorzystanie przez uczelnię pracy dyplomowej (podpisane własnoręcznie, zeskanowane i wpięte do pracy po stronie tytułowej) pobierz
  • tekst pracy, w tym spis treści, bibliografia, wykaz tabel i rysunków według wytycznych promotora;
  • inne załączniki.

2. Student loguje się na e-Student i w zakładce dyplomowania klika DODAJ TEMAT i uzupełnia wszystkie rubryki:

  • tytuł pracy dyplomowej w oryginalnym brzmieniu;
  • tytuł pracy dyplomowej w tłumaczeniu na język angielski;
  • słowa kluczowe w języku polskim;
  • streszczenie pracy w języku polskim;
  • język pracy;
  • semestr pracy;
  • następnie należy zatwierdzić wszystkie oświadczenia i kliknąć WYŚLIJ

3. Student po otrzymaniu przez promotora akceptacji ostatecznej wersji pracy dyplomowej, dodaje ją w wersji elektronicznej przez portal e-Student w zakładce dyplomowania, klikając w rubrykę AKCJE- SZCZEGÓŁY – PLIKI, w rubryce NAZWA wpisuje: Praca dyplomowa. Następnie klika WYBIERZ PLIK i załącza ostateczną wersje pracy (której nie można już modyfikować ani zmieniać), następnie klika WYŚLIJ.

Praca powinna być przesłana w formacie pdf  (scalona w jednym pliku),  co najmniej dwa tygodnie przed planowanym terminem obrony. Plik z pracą dyplomową powinien być opisany w następujący sposób: NAZWISKO I IMIĘ STUDENTA, NR ALBUMU, TYTUŁ PRACY DYPLOMOWEJ (nazwa tytułu nie może przekraczać 120 znaków). Rozmiar pliku nie może przekroczyć 20 MB. Jeżeli rozmiar pracy dyplomowej przekracza maksymalny dopuszczalny rozmiar, należy podzielić ją na dwa lub trzy mniejsze pliki i przy nazwach plików należy dopisać „cz. 1”, „cz. 2” itp. W jednej próbie suma wszystkich plików nie może być większa niż 60 MB. Plik z pracą nie powinien obejmować skompilowanych programów, plików binarnych lub własnościowych, AutoCad, archiwów plikowych itp.

4. Po dodaniu pliku z pracą oraz wypełnieniu wszystkich informacji dotyczących dyplomowania, student niezwłocznie powiadamia e-maliowo lub telefonicznie  pracownika Sali Obsługi Studenta:

  • Marta Borowicz – tel. 18 26 107 34, email: marta.borowicz@ppuz.edu.pl
  • Agnieszka Kolasa – studia niestacjonarne, tel. 18 26 107 28, email: agnieszka.kolasa@ppuz.edu.pl

5. Pracownik Sali Obsługi Studenta uzupełnia pozostałe informacje m.in. dotyczące składu komisji egzaminacyjnej oraz weryfikuje poprawność wprowadzonych danych, a następnie powiadamia studenta o możliwości przesłania pracy do promotora. Wówczas student przesyła pracę do promotora przez swoje konto e-Student: zakładka DYPLOMOWANIA – SZCZEGÓŁY – AKCJE-SZCZEGÓŁY  WYŚLIJ DO PROMOTORA

6. Co najmniej 7 dni przed planowanym terminem obrony student zobowiązany jest do złożenia w Sali Obsługi Studenta, pok. 227:

  • wniosku o wpisanie do suplementu nagród i osiągnięć (jeżeli student takie posiada) – wniosek może być wysłany elektronicznie pobierz
  • katalogu osiągnięć studenta wpisywanych do suplementu
  • archiwalnej wersji pracy dyplomowej w wersji papierowej w postaci dwustronnego wydruku, zbindowanego termicznie, niezawierającego metalowych i plastikowych elementów, który odkładany jest do teczki akt osobowych studenta wraz z oryginalnie podpisanymi oświadczeniami (o wykorzystaniu przez uczelnię pracy dyplomowej do celów dydaktycznych, o samodzielności wykonanej pracy)
  • oryginałów dokumentów przesłanych drogą elektroniczną

Brak któregokolwiek dokumentu oznacza brak możliwości przystąpienia do obrony.

Informujemy również, że studenci przystępujący do obrony zobowiązani są do uregulowania należności finansowych wobec uczelni oraz zwrotu książek w bibliotece.

Regulamin dyplomowania (pobierz)

Podanie do Działu Nauczania o wydanie dyplomu i suplementu w języku angielskim do dnia obrony (pdf,word)

Podanie do Działu Nauczania o wydanie dyplomu i suplementu w języku angielskim po obronie (pdf,word)

Wzory podań

Nullam cursus lacinia erat. Donec vitae sapien ut libero venenatis faucibus. Suspendisse potenti. Praesent adipiscing. Maecenas malesuada.

Curabitur turpis. Suspendisse faucibus, nunc et pellentesque egestas, lacus ante convallis tellus, vitae iaculis lacus elit id tortor. Nam adipiscing. Quisque libero metus, condimentum nec, tempor a, commodo mollis, magna. Curabitur blandit mollis lacus.

Fusce neque. Phasellus ullamcorper ipsum rutrum nunc. Vivamus in erat ut urna cursus vestibulum. Maecenas ullamcorper, dui et placerat feugiat, eros pede varius nisi, condimentum viverra felis nunc et lorem. Nullam vel sem.

Podania
Materiały dydaktyczne

Nullam cursus lacinia erat. Donec vitae sapien ut libero venenatis faucibus. Suspendisse potenti. Praesent adipiscing. Maecenas malesuada.

Curabitur turpis. Suspendisse faucibus, nunc et pellentesque egestas, lacus ante convallis tellus, vitae iaculis lacus elit id tortor. Nam adipiscing. Quisque libero metus, condimentum nec, tempor a, commodo mollis, magna. Curabitur blandit mollis lacus.

Fusce neque. Phasellus ullamcorper ipsum rutrum nunc. Vivamus in erat ut urna cursus vestibulum. Maecenas ullamcorper, dui et placerat feugiat, eros pede varius nisi, condimentum viverra felis nunc et lorem. Nullam vel sem.

Elementy
Studenckie koła naukowe
Galeria